Lexus pověřil několik evropských výtvarníků se zaměřením na digitální umění, aby vytvořili dynamické obrazy na oslavu uvedení nového městského SUV s označením LBX.
Tvůrci připravili vizuální materiály a animace čerpající z fotografií a filmu ke kampani „Každodenní neobyčejnost“ modelu LBX. Nabídli tak nové pohledy na známá městská prostředí s využitím úprav proměňujících městskou architekturu a obrazy ulic.
Tento nejnovější počin je originálním projektem v rámci dlouhodobého spojení značky Lexus se světem moderního umění a designu.
Nová díla tvůrci odhalují na svých sociálních sítích a následně budou použita značkou Lexus v rámci nejrůznějších platforem a marketingových akcí s cílem oslovit a zaujmout mladší klientelu.
Jednotliví výtvarníci nabídnou i film zachycující pozadí tvorby s osobním pohledem na vznik nápadů a jejich realizaci do podoby uměleckého díla.
„Bylo úžasné sledovat naši filozofii LBX podanou prostřednictvím různé digitální tvorby s novým pohledem na každodenní městský život. Cílem našich návrhů pro LBX bylo vytvořit vůz charakterem spíše uvolněný než formální, vyzařující originální a suverénní styl, k němuž lidé okamžitě pocítí sympatie. Každý z výtvarníků dokázal uvedené kvality zachytit, a přitom do projektu obtisknout svoji vlastní kreativní vizi,“ říká Filip Belmans, manažer pro komunikaci a zákaznické zkušenosti ze společnosti Lexus Europe.
Výtvarníky vybranými pro jejich originální techniky tvorbu, uměleckou vizi a výrazný zásah na sociálních sítích jsou Andreas Wannerstedt (Švédsko), Ricardo Orts, přezdívaný ‘Ulises’ (Španělsko), a Charlotte Taylorová (Velká Británie).
Wannerstedt je umělecký ředitel a 3D výtvarník, proslulý svými plastikami a fascinujícími cyklickými animacemi. „LBX přináší do všedního života svěží a neotřelý přístup. To mne inspirovalo, společně s výrazným designem tohoto vozu a volbou energických barev, abych ve spolupráci se značkou Lexus vytvořil dílo vyjadřující nový pohled na městský život,“ říká.
Ulises je rovněž 3D tvůrcem se zkušenostmi v oblasti videa a animací. Jeho dílo v rámci berlínského Ulises Studio vzývá prémiovou kvalitu a stojí na pomezí skutečnosti a surreálna. V animaci tohoto tvůrce projíždí LBX typickým monochromatickým městem, které se postupně proměňuje v pestrou přehlídku městské architektury.
Charlotte Taylorová se specializuje na digitální tvorbu a je zakladatelkou vlastního podniku Studio Charlotte Taylor and Maison du Sable. Zaměřuje se na architekturu, interiérový design a umělecké vedení.
Zcela nové LBX vyjadřuje „Každodenní neobyčejnost“ tím, že posouvá všední zkušenost za volantem o úroveň výše a proměňuje ji v něco luxusního a poutavého. Tato koncepce byla již zachycena v marketingové kampani k představení nového modelu, zahrnující čtyřdílnou sérii pop-up zážitkových akcí v Miláně, Londýně, Madridu a Paříži, kde Lexus použil několik všedních míst – myčku automobilů, vícepatrové parkoviště, streetartovou galerii a pekárnu – a proměnil je v pohlcující luxusní zážitek s cílem prezentovat model LBX.