Auta | 6.1.2025 | Jan Pešek

TAG Heuer se vrací do Formule 1 jako Oficiální časoměřič k 75. výročí šampionátu

U příležitosti oslav 75. výročí Formule 1 se značka TAG Heuer vrací do tohoto sportu jako jeho oficiální časomíra. Rok 2025 tak přinese obnovení významného partnerství, které symbolizuje luxus, preciznost, inovace, výkon a rychlost.

TAG Heuer je historicky úzce spjat s Formulí 1. V roce 1969 se stal prvním luxusním brandem, jehož logo se objevilo na voze Formule 1. V roce 1971 následovalo sponzorování týmu. Značka dosáhla úctyhodných výsledků díky svým spojením s různými týmy: 239 vítězství, 613 pódiových umístění, 9 471 bodů, 11 titulů mistrů světa v poháru konstruktérů a 15 titulů mistrů světa mezi jezdci. Díky těmto úspěchům je TAG Heuer jednou z nejvýznamnějších značek spojených s historií tohoto sportu.

Partnerství mezi TAG Heuer a Formulí 1 přesahuje samotné závodění a představuje sdílenou filozofii – oddanost preciznímu inženýrství, špičkovým technologiím a avantgardním materiálům, stejně jako neustálou snahu překonávat vlastní limity.

Založená v roce 1860, značka TAG Heuer si již brzy po svém vzniku vybudovala pověst špičkového výrobce časoměrných zařízení. V roce 1911 představila první chronograf montovaný na palubní desku.

V roce 1916 debutovala s revolučním stopkami Mikrograph, které dokázaly měřit čas s přesností na 1/100 sekundy, což stanovilo nový standard v přesném měření času ve sportu. V 50. letech, během raných let Formule 1, se tehdy ještě pod názvem Heuer rozhodla zaměřit výhradně na výrobu chronografových hodinek, což ji umístilo do pozice značky pro ty, kterým záleželo na každé vteřině.

V 60. letech, kdy Formule 1 získávala na popularitě, se Heuer stala nedílnou součástí tohoto sportu. Jeden z klíčových momentů přišel s Jochenem Rindtem, legendárním jezdcem, který posmrtně získal tituly mistra světa jezdců a konstruktérů pro Lotus v roce 1970, přičemž během své kariéry nosil hodinky Heuer Autavia 2446.

Zlom nastal, když Jack Heuer, tehdejší CEO rodinné společnosti, objevil talentovaného švýcarského jezdce Jona Sifferta. Společně uzavřeli dohodu, díky níž Siffert propagoval revoluční automatický chronograf Calibre 11. Logo Heuer se tak poprvé objevilo na voze Rob Walker Lotus 49B během sezóny 1969 a také na závodní kombinéze Sifferta, který nosil model Autavia 1163 s bílým ciferníkem.

Toto partnerství se stalo prvním případem, kdy hodinářská nebo luxusní značka mimo tradiční automobilový sektor sponzorovala jezdce Formule 1 a její logo zdobilo závodní vůz. Tímto krokem Jack Heuer redefinoval sportovní marketing v motoristickém závodění a zahájil revoluci, která ovlivnila celé odvětví.

Související články
Nenechte si ujít další zajímavé články
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz