Šperkařka Tereza Otáhalíková poprvé představila svou tvorbu veřejnosti 16. října 2018. Od té doby navrhla několik kolekcí, zvítězila v designérské soutěži Ploom Design Competition Curated by Vogue CS, vytvořila šperky pro filmové produkce včetně Netflix a za loňskou edici Fragilità Nuova byla nominována na ocenění Czech Grand Design. Po všech těchto úspěších nastal čas na další krok.
K sedmému výročí své značky Tereza Otáhalíková nejen uvádí novou řadu šperků, ale také obměňuje vizuální identitu a otevírá vlastní showroom v pražských Holešovicích. Současně se stává kreativní ředitelkou nově vybudované divize Atelier v rodinné šperkařské firmě Fabos.

Tereza Otáhalíková sice vystudovala oděvní design na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, módní návrhářství však vyměnila za šperkařství. Již několik let se pohybuje ve světě jablonecké bižuterie a českého křišťálu – hlavních komponentů, z nichž vytváří své kolekce. Navazuje tak na místní tradici a historické techniky výroby šperků, do kterých vnáší moderní pohled. Letos její značka slaví sedmé výročí, k němuž si Otáhalíková nadělila vlastní showroom.
Na pražské adrese Heřmanova 18 vznikl prostor, v němž se spojuje šperk, design, tradice jablonecké bižuterie i osobní příběh Terezy Otáhalíkové. Zájemci mají možnost si zde naživo prohlédnout všechny kolekce, jež jsou zveřejněné na šperkařčině e-shopu, ale také ulovit některé z exkluzivních „one-piece-only“ kousků, které budou k dostání v jednom jediném exempláři pouze v showroomu.

„Mým cílem je vytvořit místo, kde lidé mohou objevit nové způsoby, jak se šperkem pracovat a vnímat jeho významy jinak. Chci jim umožnit vidět sebe v novém světle a zkusit věci, které by je samotné třeba ani nenapadly. O tom to pro mě celé je – hrát si, zkoušet a objevovat,“ popisuje Tereza Otáhalíková.
Současná podoba interiéru je dílem designérky. Je navržen tak, aby působil na všechny smysly – světlem, zvukem, vůní i atmosférou. Aby hlavní pozornost zůstala zaměřena na vystavené šperky, rozhodla se Otáhalíková pro minimalistický ráz s trochou drzosti. Jednu stěnu tak například pokrývají modely uší ozdobené různorodými náušnicemi. Podle šperkařky je největší výhodou prostoru jeho modifikovatelnost, což jí umožňuje výslednou podobu pravidelně obměňovat. Pro aktuální sezónu zvolila dekorativní prvky v podobě kamenů, dřeva a pokojových rostlin.

Spolu s otevřením showroomu obměnila Otáhalíková vizuální identitu značky. Logo, typografie a celková komunikace získaly díky spolupráci s grafickou designérkou Terezou Kramperovou konzistentní charakter, který lépe odráží rukopis a osobnost Terezy Otáhalíkové.
Při příležitosti otevření showroomu vytvořila designérka nové one-piece-only šperky a rozšířila stávající kolekce o další kousky. Například loni uvedenou řadu Fragilità Nuova, opulentní klenoty s květinovými motivy, obohatila o nové tvary broží a náušnic. Současně přichází s edicí Lenitas. Název odkazuje na latinské slovo, jež lze přeložit jako jemnost, mírnost. Po výraznějších špercích z předchozí kolekce tak nyní přichází zjemnění a čisté linie. Náušnice svým hladkým povrchem evokují listy, jiné opět připomínají květiny, jen v minimalističtější formě. Řadu Lenitas doplňují stejně minimalistické a moderně pojaté modulární náhrdelníky, kterým finální tvar vetkne jejich nositelka.

Poslední novinkou je vyvrcholení designérčiny sedmileté spolupráce s rodinnou šperkařskou firmou Fabos z Jablonce nad Nisou. V rámci společnosti vzniká divize Atelier, jejíž ideový základ položila právě Tereza Otáhalíková. Zároveň ji povede coby její kreativní ředitelka. Jejím úkolem je dát této divizi jasnou estetickou linku a strategické směřování. Dlouhodobým cílem je propojit tradici českého sklářského a řemesla bižuterie s aktuálním designem, a dát tak značce Fabos moderní tvář. Divize Atelier se zaměří na revitalizaci historických kousků i tvorbu nových kolekcí, kterými dokáže, že české bižuterní řemeslo stále žije.
„Atelier propojuje archivní poklady se soudobým designem. Oživujeme zapomenuté techniky a hledáme nové cesty, jak ukázat krásu českého šperkařského řemesla na mezinárodní úrovni. Moje zdejší mise je jasná: propojit historii šperkařství se současností, rozvíjet lokální řemeslo a podporovat kulturní dědictví regionu. Dlouhodobá vize pak míří ještě dál. Chci ukázat, že české šperkařství se může rovnat světovým značkám,“ je přesvědčená Otáhalíková.