Sociální sítě
Nahoru

Peugeot Design Lab a Pecqueur Conceptuals s novým konceptem

Designové studio Peugeot Design Lab představuje na mezinárodní hodinářské výstavě, která se koná v Ženevě, svou novinku v oblasti luxusního hodinářského zboží, kterou vytvořilo pro firmu Pecqueur Conceptuals. Navazuje tak na předchozí práci pro tuto značku zaměřenou na definování její identity. Za vznikem značky Pecqueur Conceptuals stojí společnost Suisse Noospaire. Ta se obrátila na designové studio typu Global Brand Design značky Peugeot se žádostí o definování principů, o něž se bude opírat strategie značky Pecqueur Conceptuals, s ohledem na její přístup k „umění jemné mechaniky“. Tento přístup charakterizuje používání nezvyklých materiálů a součástí, které představují nové standardy ve světě luxusních hodinářských výrobků.

Inspirátorem a referencí značky je geniální tvůrce z 19. století Onésiphore Pecqueur, který od vynálezu nové aritmetiky přes vynález postupů mechanické rovnice nakonec přišel s vynálezem prvního diferenciálu. Hodinářství se věnoval jako koníčku, jinak je považován za prvního automobilového inženýra, protože diferenciál je neoddělitelnou součástí počátečního vývoje automobilů, kde patří k nejdůležitějším technologickým inovacím. Díky této mechanické součásti bylo možné regulovat hnací sílu vodicích kol a přejít od lineární dráhy k novým zakřiveným drahám. Jak prohlásil Jean-Philippe Coulard, Global Managing Partner společnosti Noosphaire. „Přínos studia Peugeot Design Lab byl značný, protože nám od samotného počátku projektu umožnil citelně zlepšit náš přístup, pomohl nám definovat přesná pravidla pro vymezení teritoria naší značky. Díky této spolupráci se nám podařilo dosáhnout dokonalé soudržnosti mezi image, kterou vysílá design našeho hlavního produktu, a tím, co sdělují jednotlivé současně vyvinuté komunikační nástroje. Výrobek tak získal přesné určení.“ Inspirací k vytvoření logotypu značky Pecqueur Conceptuals byl pravidelný pohyb hvězd, který představuje krásnou podívanou a současně je nejlepším způsobem, jak pochopit čas a prostor. Kompozice logotypu graficky spojující písmena O a P jména Onésiphore Pecqueur využívá osu otáčení nasměrovanou v úhlu 17°, díky níž je v neustálém pohybu. Osa vytváří rovnováhu proporcí a stabilitu mezi monogramem a značkou „Pecqueur Conceptuals ».

Nový kalibr OP 21/1-15, vytvořený specificky pro tyto hodinky, je věrný původnímu principu značky Pecqueur, s odstupňovanou, a ne plochou kompozicí, na rozdíl od klasických hodinových diferenciálů. Toto inovativní uspořádání se opírá o ozubení s úhlovým posunem. Hodinky s GMT funkcí působí vzdušně a elegantně plasticky. Získaly také funkční výhody, došlo ke snížení tření a menší spotřebě energie, takže mají vyšší výdrž a přesnost.

Cílem studia Peugeot Design Lab bylo vyzdvihnout výraznou osobnost značky Pecqueur Conceptuals, kterou tvoří smyslná elegance podtržená jemnými detaily a designem ciferníku i pouzdra. Peugeot Design Lab na dosažení nejvhodnějšího objemu a dokonalého souladu mezi jednotlivými ukazateli hodinek úzce spolupracoval s designovým hodinářským studiem „Le Temps Manufacture“ se sídlem ve Fleurier ve Švýcarsku.

Mistrovským dílem konceptu je můstek rozdělovače, který překrývá číselník s místním časem. Vyčnívá nad vyhloubeným prostorem, kde spočívá mechanická složka ikonické součásti hodinek, diferenciálu, které dodává použitý materiál měděný vzhled. Použitý můstek zdůrazňuje mechanickou revoluci hodinářské komplikace GMT. Pouzdro je opracované tak, aby působilo co nejvíc odlehčeně. Hodinky se jeví velmi jemně, lehce a elegantně. K plynulému smyslnému designu přispívají i použité materiály – kartáčovaný a leštěný kov vytvářející saténový vzhled. Číselník s rovnoběžnými ženevskými pruhy nabízí zvlněné linie, jejichž plastický reliéf využívá odlesků světel.

Více z rubriky Hodinky

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.