Alexander Wang, úspěšný návrhář vyžívající se v minimalistické módě a černé barvě, nedávno odešel z pozice kreativního ředitele francouzského módního domu Balenciaga. A udělal to pro to, aby se mohl naplno věnovat své stejnojmenné značce. A co dalšího jste o něm nevěděli? Vypočítali jsme to za vás.
1983 Alexander Wang se narodil v San Francisku rodičům, kteří pocházejí z Číny a v Kalifornii vedou úspěšnou firmu.
19 let mu bylo, když započal studium na slavné univerzitě Parson´s School of Design v New Yorku. Po dvou letech však studium opustil, aby se věnoval své značce.
2008 už se nesl ve znamení ocenění od Council of Fashion Designers of America/Vogue Fashion Fund, k němuž získal také 20 000 dolarů na expandování své značky. Ve stejný rok se pustil i do kabelek.
2009 znamenal premiéru řady T by Alexander Wang, ale také další dva úspěchy – cenu od CFDA, Swarovski Designer of the Year Award a Swiss Textile Award.
20 e-mailů zhruba denně posílá sám sobě, aby nezapomněl nové nápady. Na konci dne je shrne do jednoho e-mailu, který si opět přepošle.
2012 byl rok, kdy se stal kreativním ředitelem značky Balenciaga. Kvůli tomu trávil každý rok v Paříži 3 měsíce.
420 náramků se rozdalo v roce 2014 lidem ve frontě na Wangovu kolekci pro řetězec H&M. Na zahájení prodeje někteří čekali až 13 hodin. S každým náramkem dostali nadšenci možnost nakupovat po dobu 15 minut.
100 milionů dolarů a více je výsledek každoročního prodeje značky Alexander Wang.
2013 spustil šílenství, když stovky lidí čekaly v řadě na prodejní event Alexandra Wanga. Dovnitř se jich dostalo zhruba 150. Poté se rozzářila velká obrazovka, kde sám Alexander sdělil, že se nejedná o slevovou akci, jak bylo inzerováno, ale že vše, co v obrovské místnosti vidí, je zadarmo.
2016 a dámská ready-to-wear kolekce pro sezonu Spring Summer byla jeho poslední pro francouzský módní dům Balenciaga. Alex Wang se rozhodl plně věnovat svému stále expandujícímu labelu.