Barneys New York, jeden z nejznámějších obchodních domů světa na Madison Avenue, nově hostí dočasný pop-up store italské šperkařské značky Bulgari. Hned v prvním patře se tak zákazníci mohou pokochat zmenšenou „rajskou zahradou“, jejíž středobod tvoří zlatý strom symbolizující moudrost a sílu. Jeho třpytící se lístky navíc vytvářejí působivou hru světel a stínů a svou září nepřímo odkazují na biblický motiv pokušení. Nikoho tak asi nepřekvapí, že skrytou symbolikou a červenou nití celé instalace je had. Právě charakteristický tvar tohoto kultovního zvířete se totiž prolíná napříč celým sortimentem Bulgari od šperků a hodinek přes populární doplňky. Motiv slavnou italskou firmu provází již od roku 1940, kdy se poprvé objevil na jednom z modelů hodinek.
Značka Bulgari svou zlatou „výstavku“ představila již v rámci luxusního veletrhu Baselworld 2016 – pro účely newyorského obchodního domu ji však mírně přizpůsobila. „Vše, co pochází z dílny Bulgari, včetně tohoto stromu, splňuje nejvyšší řemeslnou úroveň,“ pronesl na adresu nejnovějšího Bulgari pop-up storu Dennis Freedman, kreativní ředitel newyorského obchodního domu Barneys, v jehož prostorách mohou zákazníci výstavku obdivovat až do konce letošního července.