Prémiové vozy dnes už nejsou doménou jen těch nejúspěšnějších podnikatelů, jejich prodej meziročně stoupl skoro o pětinu. Stále častěji usedají za volant těchto vozů i schopní manažeři, lékaři nebo právníci. Ti oceňují špičkovou techniku a propracovanost německých prémiových značek a také nadstandardní služby. Jsou to právě kvalitní služby autosalonu, které pomáhají šetřit čas a starosti. Zákazníci chápou, že kvalitní „servisní péče“ něco stojí, ale výdaje vnímají jako odpovídající v porovnání s hodnotou času, který raději investují do své práce, koníčků, rodiny a blízkých.
I přesto, že jsou prémiové vozy čím dále finančně dostupnější, například díky operativnímu leasingu, tak jejich zákazníci stále vyžadují vysoký, chcete-li prémiový, servis. Jejich specifikem je dlouholetá loajalita k jedné značce. Vychází při tom z její filozofie promítající se do vlastností vozů i do jednání se zákazníkem. Práce se zákazníkem, který hledá prémiové vozy, je náročnější než s těmi poptávající automobily nižší a střední třídy. Cena a nízká spotřeba pro ně nejsou těmi argumenty, které je přesvědčí. Velmi důležitý je osobní kontakt, protože k výběru konkrétní prémiové značky vedou zákazníka osobní pohnutky.
Lidé, kteří se o zákazníky starají, tedy musejí být schopni zodpovědět podrobné otázky a dostát pověsti reprezentované značky. Od produktu samotného zákazník očekává, že nabídne nejnovější technologie a splní veškeré vysoké nároky uživatele. Neváhá srovnávat s konkurenčními produkty, často totiž vlastní více než jeden automobil, a má tak aktuální informace. Všechny tyto aspekty utvářejí zákazníkovu zkušenost s celou značkou i to, do jaké míry bude vlastnictví prémiového vozu radostí.
„Zatímco dříve byl kladen důraz spíše na jízdní parametry, dnes hraje při výběru vozu velkou roli pasivní i aktivní bezpečnost. Tu poskytují asistenční systémy, jako je adaptivní tempomat, upozornění na blížícího se chodce, varování před opuštěním jízdního pruhu nebo dokonce autonomní řízení,“ vysvětluje Miloš Vránek, obchodní ředitel rodinné firmy Renocar, předního distributora BMW.
Právě těmto atributům, před pár lety známým jen z sci-fi, se věnoval i poslední ženevský autosalón. Tudy se bude vývoj automobilového průmyslu ubírat, přes technologie, které dávají větší jistotu řidiči i posádce. Důvěra, kterou zákazníci vkládají do svého podnikání či práce, se odráží na jejich chování. Mohu s potěšením říci, že zdravé sebevědomí českých podnikatelů neustále roste. V době krize v letech 2008–2010 si většina zákazníků pořizovala vůz za hotové peníze.
V posledních letech se výrazně zvýšilo procento těch, již jsou si jistější budoucností svých firem a využívají i jiných způsobů financování. Na velké popularitě získal operativní leasing, poskytující dlouhodobý pronájem vozů. Prémiový automobil tak přestal být nedosažitelný. Lidé, kteří si začínají pořizovat takové vozy, mají zkrátka za sebou léta snažení a poctivé práce a vnímají a oceňují, že automobil nepředstavuje nedostupný luxus, ale kvalitu a trvalé hodnoty. A to nás těší.
iLuxus.cz doporučuje:
Renocar MINI – Ve svém jméně má sice mini, ale malý rozhodně není. Pětidveřový stylový MINI je nejenom dostatečně prostorný pro čtyři pasažéry, ale i pro jejich zavazadla. Na výběr je ve 12 různých kabátech, včetně tradičních vánočních barev zelené a červené. Pokud chcete svým blízkým udělat opravdu radost a nadělit jim výjimečný dárek, z kterého se budou radovat ne měsíce, ale roky, je MINI vhodnou volbou. Například v Renocaru v Brně a Praze Čestlicích ho lze pořídit pomocí operativního leasingu již od 197 korun bez DPH denně*, tedy za 5 999 korun bez DPH měsíčně. Více na www.renocar.cz/mini.