Prošlo si zátěžovým testem extrémních podmínek od finského mrazivého pekla po andaluskou poušť Tabernas – jedno z nejteplejších míst Evropy. Baterkám mráz nesvědčí, ale horko je ještě vražednější, protože nejde odvětrat. První elektrický model od Mercedesu v létě ale obstál na jedničku a v září se vypustila do světa zpráva, kterou v novém vydání magazínu Top Class informuje i Jan Zelenka: Mercedes-Benz EQC, první z řady elektromobilů EQ, je na světě.
Mazaný mastodont
Mercedes si na EQC hodně zakládá. Je to první z řady čistých elektromobilů, zelený premiant, ambasador proudu… a nenažraně těžký otesánek s nemalou spotřebou 22,2 kWh/100 km. Na 2,5 tuny čisté váhy připadá 650 kg lithium-iontových článků akumulátoru s kapacitou 80 kWh. Budou uloženy v podlaze, a i když ty výpočty trochu haprují, podle cyklu NEDC zvládne až 450 kilometrů. S rychlonabíječkou 110 kW by se baterie měla nabít z 10 na 80 % během 40 minut.
Baterie má údajně rezervu zhruba 5 kW, aby případný pokles její kapacity v čase bylo jak vyrovnat a nezkracoval se reálný dojezd. Právě s dojezdem jsou u elektromobilů největší starosti. Mercedes omezenou techniku naší doby „vyřešil“, nebo spíš kompenzoval, paletou chytrých řešení. S jízdou už počítá smart navigace. Bere v potaz aktuální dopravní podmínky, teplotu i výškový profil trati – to všechno má vliv na spotřebu. Takže samo auto vypočítá trasu a navrhne i potřebnou zastávku u nabíjecí stanice. To vše započítá do výsledného dojezdového času.
Vrcholné svezení jako od AMG
V Mercedesu slibují špičkový výkon na úrovni Mercedesu-AMG GLC 43 4MATIC. Už podle názvu se dá odvodit, že EQC bude patřit do rodiny modelů „C“. Svou velikostí a základem podvozku má nejblíže k vozům GLC a GLC coupé. Avšak zrychlení z nuly na sto za 5,1 sekundy bude nad řadou GLC vyčnívat. Většího zrychlení si mohou dopřát jen majitelé dvou vrcholných úprav AMG.
O výkon přes 400 k a točivý moment 765 N.m a se postarají dva elektromotory – každý pro jednu nápravu. K dispozici bude pět jízdních režimů – Comfort, Eco, Sport, Max Range a individuální nastavení. Novinka EQC přijede v červnu 2019 a bude to silný konkurent Jaguaru I-Pace, Audi e-tronu a hlavně kladivo na Teslu model X. Cena? Zatím se spekuluje, ale bylo by překvapením, kdyby výrazně klesla pod 2 000 000 korun.