Plesovou událostí sezóny je na jižní Moravě bez diskuze Ples jako Brno. Ten se v jihomoravské metropoli koná každoročně už od roku 2012. Luxusní projekt, který nikdy netrpěl nedostatkem ambicí, za tu dobu značně povyrostl. Prvního ročníku se zúčastnilo 350 lidí, v sobotu 26. ledna se do brněnské FAIT GALLERY přijde pobavit lidí dvakrát tolik. Za vstupenky přitom zaplatili přibližně od osmi do dvaceti tisíc korun. To jistě nejsou zanedbatelné peníze. Návštěvníci této akce ale prakticky sborově tvrdí: této investice nelitujeme. Ples jako Brno podle nich nemá chybu. Bližší informace nám k němu poskytli jeho hlavní organizátoři: Bedřich Snášel, majitel marketingové agentury Eventýna, která se specializuje na organizaci luxusních eventů a Tomáš Pakosta, zakladatel produkční společnosti Valoria Production, která zajišťuje kompletní produkcí společenských akcí a spolumajitel luxusní brněnské restaurace Valoria.
Jak vznikla idea luxusního plesu v Brně?
S: Viděl jsem díru na trhu. Působil jsem ve vzdělávacích firmách a chtěl jsem naše klienty pobavit v rámci nějakého dokonalého galavečera, který v Brně chyběl. O vlastním projektu jsem přemýšlel už dlouho.
P: Naše firma i já osobně jsme byli dlouhodobě účastníky podobných akcí. Vždy jsem citlivě vnímal všechny jejich chyby a zatoužil jsem takové věci dělat sám. V tom se objevil pan Snášel s myšlenkou Plesu jako Brno.
Ples jako Brno je ohromný živoucí organismus. Vzpomenete si, kterou z těch mnoha pomyslných překážek jste zdolávali nejobtížněji?
P: Pro mě byl zásadní překážkou prostor FAIT GALLERY. Vnímal jsem ho jako nevzhledný, příliš industriální, studený. Na druhou stranu mi toto prostředí přišlo ideální. Všechno je tady v jedné úrovni, což skýtá úžasné pohodlí. Navíc je v centru Brna a my jsme nechtěli na periférii. Cítil jsem, že s tím něco dokážeme udělat. První 3 roky jsme taky bojovali se zvukem. Ples se rok od roku zvětšoval, kvůli tomu jsme na tento problém naráželi opakovaně. První rok byl každopádně nejtěžší. A velkou úlevu jsem pocítil zhruba po třech letech.
S: Překážka je najít dostatek kvalitních lidí. Je to taky lidský faktor, který selhává nejčastěji. Jsme rádi, že to není rozpoznatelné pro oko klienta.
Ples jako Brno pořádáte už po osmé. Lze v souvislosti s organizací plesu hovořit o určité rutině?
S: Ve skutečnosti je to čím dál náročnější (smích). Bere to víc a víc času. Mimo jiné i proto, že rostou očekávání klientů. To nás nutí se posouvat. O určité rutině se dá mluvit snad jen v souvislosti s tím, že umíme lépe vydefinovat, co vlastně chceme.
P: Rutina to není nikdy. Každý ročník je originální. Náročnost se paradoxně spíš zvyšuje. Z počátku bylo všechno menší – méně lidí, techniky. Většinu věcí jsme s Bedřichem zajišťovali ve dvou. Dnes se nás v souvislosti s organizací plesu pravidelně potkává dvanáct.
Můžete porovnat první a osmý (resp. sedmý) ročník?
P: Ve své době představoval každý dosud uskutečněný Ples jako Brno to nejlepší, s čím se člověk mohl v tomto segmentu setkat. Ne nadarmo se o naší akci mezi účastníky hovoří coby o legendě.
S: Ples jako Brno opravdu citelně povyrostl. Zhruba trojnásobně nabyl na nákladech a na produkci a zhruba dvojnásobně nabyl na lidech. Z toho důvodu je mnohem náročnější obsloužit všechny logistické procesy.
Trpí tohle vaše osmileté dítě nějakými dětskými nemocemi?
S: To dítě roste, zraje a ve všech směrech se evidentně zlepšuje… Zachováváme si ale pokoru a i díky tomu ho každoročně dál zdokonalujeme.
P: Pokaždé musíme řešit určité zapeklitosti. Naštěstí dokážeme improvizovat a pohotově je díky tomu překonávat.
Jak dnes zpětně hodnotíte tento svůj podnikatelský záměr? Šli byste do toho znovu?
S: Okamžitě! (smích)
P: Nebylo to jednoduché – vzalo to hodně sil i peněz, ale mám z toho radost a ano – šel bych do toho znovu.
Čím je podle vás Ples jako Brno jedinečný?
P: Jedna ze zásadních věcí je, že baví nejen hosty, ale i všechny, kteří se jakýmkoliv způsobem na akci podílí. Je to odraz celé řady pracovních meetingů, na vše máme manuál, podle kterého se všichni řídí. Jedinečná je i kvalita programové a produkční části. I prvotřídním umělcům například zkracujeme vystoupení v zájmu určité svižnosti. Všechno podřizujeme spokojenosti klientů. Řešíme absolutní detaily.
S: Řekl bych, že Ples jako Brno je jedinečný svou jedinečností. Vymyká se podle mě naprosto vším. Nikde jinde klient nezíská tolik vjemů jako u nás. Na žádné podobné akci mu nikdo neposkytne takový rozsah a kvalitu služeb.
Jak byste popsali typického účastníka jednoho z nejdražších plesů v České republice?
S: Úspěšný podnikatel, který se rád baví a chce nejlépe odměnit svoji partnerku.
Jak vidíte budoucnost plesu? Chystáte nějaké zásadní změny? V čem by měly spočívat?
P: Když se mě někdo ptá, kam to ještě chceme posunout, vždycky říkám, že budu rád, pokud udržíme současnou kvalitu.
S: Proč měnit něco, co funguje? Chceme udržet kvalitu, určitě nechystáme zásadní změny. Pouze chceme dál zdokonalovat prostor.
Chystáte se přenést tento úspěšný model i do jiných lokalit?
P: Přemýšlíme o tom velmi intenzivně
S: Chceme uspořádat luxusní plesy také v Praze, v Bratislavě a ve Vídni.
Co vás na této práci nejvíce baví, co vám dělá největší radost?
P: Svoboda a volnost rozhodování. Možnost uplatnit vlastní kreativitu – to mě úžasně baví. Zatímco ostatní akce děláme většinou na klíč pro klienty, kterým se musím podřídit, Ples jako Brno přizpůsobuji vlastním představám.
S: Největší radost mi dělá nadšení klientů a fakt, že je o náš ples ohromný zájem. Tento ročník jsme vyprodali v podstatě za týden. Ten následující chceme vyprodat v průběhu jediného dne. Ples jako Brno je také vynikající referencí pro moji agenturu. Pro firmy organizujeme luxusní galavečery, které jsou jakousi jeho zmenšeninou.
Na co se mohou těšit účastníci Plesu jako Brno, který se uskuteční 26. ledna 2019?
P: Skvělý program se spoustou překvapení a prvotřídní gastronomiíS: Nabídneme jim opět neotřelou a originální hru světel. Máme nové pojetí květin- všechny stoly ozdobíme ručně vyráběnými vázami. Těšit se mohou na tradičně hvězdami nabytý program. Za všechny bych zmínil skupinu Chinaski nebo zpěváka Mikolase Josefa.