Sociální sítě
Nahoru

Zelené značky na vzestupu

Mezinárodní nezávislá organizace GREEN BRANDS, která si klade za cíl motivovat a měnit chování spotřebitelů a pomáhat společnostem propagovat jejich udržitelné chování a ochranu životního prostředí, udělila v České republice ocenění pečeti za udržitelné podnikání značkám Alterra a enerBIO od společnosti ROSSMANN či značce Frosch od Melitty. Ocenění kvality GREEN BRANDS obdržely značky na základě nezávislého, transparentního a vysoce respektovaného třístupňového procesu, jehož součástí byl i důkladný audit značek.

Předávání pečeti proběhlo v pražském hotelu Mosaic House, který se k zelené a udržitelné filosofii intenzivně hlásí již řadu let. Byl prvním hotelem, který zavedl systém čištění odpadních vod v České republice a druhým, jenž zavedl systém čištění odpadních vod s tepelnou rekuperací na světě. Hotel Mosaic House je tak sám nominován na ocenění GREEN BRANDS. V auditu značek Frosch, Alterra a enerBIO se ve všech částech výroby, spotřeby i likvidace hodnotily dopady jejich produktů na životní prostředí a udržitelný rozvoj. Konkrétně se tak například hodnotilo, zda se balení produktů Frosch skládá z recyklovatelných materiálů či zda enerBIO používá při výrobě pro své potraviny regionálně dostupné suroviny.

Pečeť GREEN BRANDS Czech Republic 2019/2020 byla udělena značkám na dva roky se souhlasem české Odborné poroty, která je nedílnou součástí procesu hodnocení a garantem nezávislosti.

Porotu tvoří významné osobnosti a kapacity z vědní, společenské i mediální sféry, jakými jsou například pan Prof. RNDr. Bedřich Moldan, CSc., dr.h.c. z Centra pro otázky životního prostředí, Sandra Feltham z Business Leaders Forum a Flagship Consulting či Aleš Kuták z Komory obnovitelných zdrojů energie. Během dvouletého období jsou značkám poskytnuty podpora a poradenství, díky kterým jsou veřejnosti představeny jako dostupná alternativa k méně šetrným produktům.

Díky tomu se mohou oceněné značky značně odlišit od konkurence a získat tak renomé nejen u svých zákazníků, ale získat i ty nové. Pro spotřebitele to v praxi znamená, že díky ocenění GREEN BRANDS mohou rozeznat ty skutečně udržitelné a k životnímu prostředí šetrné výrobky, služby i celé společnosti. Z tohoto procesu jasně vyplývá důležitost udílení pečetí GREEN BRANDS a podpora udržitelného podnikání. Jen tak lze totiž dosáhnout celospolečenské efektivní ochrany klimatu a skutečně udržitelného rozvoje.

Více z rubriky High society

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.