Sociální sítě
Nahoru

Limitovaná edice Mk II na závodní tratě

Ford a Multimatic dnes na Festivalu rychlosti v Goodwoodu představily Ford GT Mk II. Tato limitovaná edice, určená výhradně na závodní tratě, posouvá výkony supersportovního Fordu GT na ještě vyšší úroveň. Ford Performance a Multimatic těžily při vývoji vozu z poznatků nasbíraných se závodními vozy Ford GT v mistrovství světa FIA ve vytrvalostních závodech a seriálu IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Ford GT Mk II navíc není svázán žádnými závodními předpisy, homologačními pravidly a podobnými omezeními.

Edice je limitována na pouhých 45 vozů. Ceny začínají na 1,2 milionu USD (v přepočtu přibližně 26,8 mil. Kč). Každý Mk II se začíná rodit ve stejné továrně jako ostatní Fordy GT. Odtud putuje do specializovaných dílen Multimatic Motorsports, kde se z něj stane Ford GT Mk II.

Ford GT Mk II přebírá klíčové prvky ze supersportovního vozu homologovaného pro silniční provoz i ze závodní varianty. Mnohé jeho komponenty se osvědčily v nejnáročnějších vytrvalostních závodech světa. Rozměrné dvoudílné zadní křídlo vytváří větší přítlak než na závodním Fordu GT. Nový je rovněž přední spoiler, zadní difuzor i doplňkové aerodynamické prvky na přídi, které pomáhají vyvažovat větší přítlačnou sílu zadního křídla.

Díky těmto úpravám aerodynamiky generuje GT Mk II o 400 procent silnější přítlak než Ford GT. V kombinaci se závodním podvozkem a závodními pneumatikami Michelin Pilot Sport mu to umožňuje dosahovat příčného zrychlení odpovídajícího více než dvojnásobku zemského tíhového zrychlení. GT Mk II je také lehčí a agilnější. Na rozdíl od silničního vozu nemá nastavitelnou světlou výšku ani přepínatelné jízdní režimy. Celková hmotnostní úspora přesahuje 90 kg. Nastavitelné tlumiče pérování DSSV v kombinaci se sníženým podvozkem dále zlepšují ovladatelnost a zvyšují aerodynamickou účinnost vozu.

Stejně jako silniční i závodní Ford GT je Mk II poháněn motorem 3.5 EcoBoost. Zde však není limitován žádnými předepsanými restrikcemi, proto dosahuje o 147 kW vyššího výkonu než závodní vůz. Nejvyšší výkon má hodnotu 515 kW (700 k). Sedmistupňová dvouspojková převodovka dostala speciální kalibraci, jež zohledňuje výhradně okruhové nasazení.

Posílena byla rovněž chladicí soustava. Její součástí je velkokapacitní mezichladič stlačeného vzduchu s rozprašováním vody. To se aktivuje samočinně podle potřeby a chladí mezichladič atomizovanou vodou, což Fordu GT Mk II umožňuje podávat konzistentně vysoký výkon i za vysokých teplot.

Přívod dostatečného množství chladicího vzduchu k motoru a převodovce zajišťuje střešní nasávací otvor podobný tomu, jaký má závodní Ford GT za kabinou.

Výkonnějšímu motoru byly přizpůsobeny brzdy. Brzdným výkonem Mk II dokonce převyšuje závodní vůz, protože využívá karbon-keramické kotouče Brembo ze silničního Fordu GT. Mají průměr 394 mm vpředu a 358 mm vzadu. Kovaná kola o průměru 19 palců jsou obutá do závodních pneumatik Michelin Pilot Sport GT.

V interiéru se objevuje závodní sedadlo Sparco se šestibodovým pásem. Sedadlo spolujezdce lze dodat na přání. Systém záznamu jízdních dat MoTeC slouží zároveň jako obrazovka zadní kamery.

Více z rubriky Auta

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.
  • Villa Journal
    Villa journal je jediný časopis zaměřený na rezidenční bydlení a orientuje se na špičkové realizace, moderní architekturu a nadstandardní služby z této oblasti.