Sociální sítě
Nahoru

Medaile pro OH v Tokiu 2020 budou vyrobeny z recyklovaných kovů

V návaznosti na soutěž o návrh nových olympijských medailí pro OH v Tokiu, které se budou konat příští rok, vyhrál návrh designéra Junichi Kawanishi, který vytvořil medaile, jež jsou vyrobeny z recyklovaných kovů, které pocházejí ze starých mobilních telefonů.

Organizátoři OH v Tokiu se dokonce na sběru starých mobilních telefonů poslední dva roky podíleli. Získali tak staré kusy mobilních zařízení z celého Japonska a díky tomu vytvořili stoprocentně recyklované medaile, které odráží enviromentální ambice olympijských her. Tyto medaile byly nedávno oficiálně představeny veřejnosti.

Vítězný návrh byl vybrán z více než 400 dalších soutěžních návrhů, a to hlavně z toho důvodu, že recyklované medaile odrážejí téma každodenního boje o vítězství.

Medaile mají průměr 85 mm a na přední straně je vyobrazena bohyně Niké, což je dle řecké mytologie bohyně vítězství, která na medaili pyšně stojí před stadionem Panathinaikos v Athénách. Na zadní straně je pak vyryto logo olympijských her v Tokiu a nechybí ani protínající se kruhy, které jsou zažitým symbolem olympijských her.

Celkem bylo vyrobeno 5 000 medailí a jak už bylo zmíněno, všechny jsou vyrobeny ze stoprocentně recyklovaných kovů. Zlatá medaile váží 556 gramů, stříbrná 550 g a bronzová 450 g. Organizátoři OH v Tokiu chtějí tímto krokem podpořit udržitelnější společnost v souvislosti s oslavou sportovních úspěchů.

Otázka ekologie a udržitelnosti se řeší ve všech odvětvích a věnují se tomu také prémiové světové značky. Spousta módních značek se v poslední době soustředí na udržitelnou módu. Stejně tak vznikají jachty na solární pohon či luxusní elektrická auta. Že by se nám do budoucna podařilo naši planetu vůbec nezatěžovat?

Více z rubriky Akce

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.