Móda | 19.10.2019 | Jan Witek

Nejen prémiové značky používají umělou inteligenci ke zvýšení prodejů

Umělá inteligence (AI) pomáhá obchodníkům zejména ve vytváření individualizované nabídky na míru. Například výrobci luxusních obleků Ermenegildo Zegna se vyplatila digitalizace tradičního podnikání, a získává tak důležitou konkurenční výhodu. Aplikace Zozosuits zase dokáže převzít přesné míry zákazníka a výsledkem je, že kupující obdrží oblečení vyrobené jemu na míru za pár dní poštou. Nové technologie nedávno implementovala také prostějovská společnost Bernhardt Fashion.
Úspěch společností v prémiovém segmentu je často zakořeněn v bohatém dědictví jejich značek, které mají více než stoletou historii. Nyní je však trh výrazně ovlivňován používáním nových technologií. Výsledkem je, že očekávání spotřebitelů stoupají a luxusní značky nemohou tomuto dění jen přihlížet.
Lidé dnes při nakupování očekávají, že prodejce zná a dokonce předvídá jejich potřeby – ať už nakupují v kamenném obchodě nebo na mobilním zařízení. A to platí dvojnásob pro segment luxusního zboží, kde zákazník platí za „zvláštní zacházení“. Přední značka luxusních pánských oděvů a jeden z nejznámějších podniků v Itálii Ermenegildo Zegna se rozhodla pro digitální transformaci svého tradičního podnikání a využívá umělou inteligenci k nadstandardním personalizovaným službám založeným na znalosti individuálních preferencí a postojů. Dokáže tak zákazníkům nabídnout doslova, „co jim na očích vidí“.
Digitální transformace rozšiřuje možnosti prodejců přiblížit se přáním zákazníků. Hlavním důvodem stále masivnějšího růstu vícekanálového (omnichannel) prodeje je fakt, že zákazníci chtějí pohodlně nakoupit tam, kde právě jsou – v kamenném obchodě, mobilní aplikaci i online obchodě. Pohodlný vícekanálový prodej je proto spolu s nabídkami na míru základem péče o co nejlepší zákaznickou zkušenost.
Jednou z firem, která povznesla individualizaci a přizpůsobení se požadavkům na novou úroveň, je Zozotown, největší japonská e-commerce firma. Tato firma vytvořila unikátní aplikaci Zozosuits, která si převezme přesné míry zákazníka a výsledkem je, že zákazník obdrží oblečení vyrobené jemu na míru. Cesta z výrobní linky až k zákazníkovi trvá pouhých 10 dní.
Moderní technologie zásadně proměňují způsob kontaktu se zákazníky. Umějí vytvářet svět zážitků a zkušeností přizpůsobených na míru. „Podle studie Accenture Technology Vision 2019 může být přizpůsobení se zákaznickým požadavkům na míru a jejich dodávka v reálném čase obrovskou možností k získání konkurenční výhody,“ říká Ivo Gavenda, který se v Accenture ČR specializuje na segment umělé inteligence.
Za příkladem využití nových technologií v krejčovství ale rozhodně nemusíme až do Japonska. Prostějovská společnost Bernhardt Fashion letos implementovala nový systém SAP, díky kterému dokáže zákazníkovi dodat oblek na míru špičkové kvality dokonce už během 24 hodin a s minimem reklamací. Firma je lídrem ve výrobě oděvů na míru v Evropě a jedním z nejvýznamnějších výrobců celosvětově. Má klienty ve více než 40 zemích světa, na pěti kontinentech. Objednávek přicházejí do Prostějova stovky denně a každá je unikátní. Ve velmi krátkém čase tak musí Bernhardt Fashion zakázku přijmout, zajistit všechen materiál, ušít a vyexpedovat.
Samotnou péči o zákazníka moderním technologiím ale zatím společnost Bernhardt Fashion nesvěřila. Míry klientovi berou osobně krejčí, zahraniční obchodní partneři prostějovské firmy. „Jde samozřejmě trochu o hru, kdy se zákazníkovi krejčí skutečně osobně věnuje a oděv mu chystá přímo na míru. Budoucnost je ale i tady ve využití technologií. Nejsou však ještě úplně dokonalé, proto vyčkáváme. Pár jich už ale máme v hledáčku,“ dodává Jindřich Koryčan.

Související články
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz