Poprvé v pětapadesátileté historii Mustangu rozšiřuje Ford tuto modelovou řadu o elektromobil. Legendární pony car tak vstupuje do elektrické éry. Nové SUV Mustang Mach-E s čistě elektrickým pohonem se zrodilo ze stejných svobodomyslných ideálů, které přivedly na svět i nejprodávanější sportovní kupé na světě. Mustang znamená svobodu, pokrok, dynamiku a také porci jistého rebelství. Nyní je Mustang připraven nově definovat tyto hodnoty pro elektrickou budoucnost. Nabízí více prostoru a díky aktualizacím na dálku (over-the-air) se bude ve vlastnictví zákazníků průběžně vylepšovat.
Vývojový proces byl zcela zaměřen na potřeby a přání zákazníků. Výsledkem je atraktivní, elegantní a dynamické SUV s podmanivým jízdním projevem a nejmodernější online konektivitou, díky které se bude Mustang Mach-E v průběhu času postupně vylepšovat. Od uvedení na trh koncem roku 2020 bude Mustang Mach-E nabízen ve variantách se standardním a prodlouženým dojezdem (liší se kapacitou vysokonapěťového akumulátoru) a s pohonem zadních nebo všech kol. Varianta s větším akumulátorem a pohonem jedné nápravy by podle předběžných údajů měla nabídnout dojezd až 600 km.
Pro konfiguraci s prodlouženým dojezdem a pohonem všech kol Ford předběžně počítá s nejvyšším výkonem 248 kW (337 k) a točivým momentem 565 Nm. Ještě oslnivější parametry nabídne speciální sportovní model GT: 342 kW (465 k), 830 Nm a zrychlení z nuly na 100 km/h za méně než pět sekund. Mustang Mach-E dává na výběr ze tří jízdních režimů: Whisper, Engage a Unbridled. Každý z nich nabízí specifickou kombinaci nastavení systémů vozu a smyslových zážitků. V závislosti na zvoleném režimu se mění například odezva řízení, ale také nepřímé osvětlení interiéru, zvukový projev či animace na digitálním přístrojovém štítu. Nově řešený systém pohonu všech kol Mach-E 4X nezávisle rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu. Výsledkem je ještě lepší akcelerace i ovladatelnost než u modelů se zadním pohonem. Ford podrobil systém náročnému testování na mokrém i zasněženém povrchu.
Mustang Mach-E bude k dispozici s novými hliníkovými brzdiči Brembo Flexira, které při rozměrech plovoucího třmenu zachovávají funkčnost třmenu pevného. Mustang Mach-E GT je navíc vybaven adaptivními tlumiči pérování MagneRide, jež dále zlepšují jízdní vlastnosti vozu v mezních situacích a současně zvyšují jízdní komfort.
V Mustangu Mach-E slaví premiéru nová generace komunikačního a zábavního systému SYNC. Má moderní uživatelské rozhraní, dokáže se učit podle preferencí řidiče a díky aktualizacím na dálku se bude postupně vylepšovat. Obrazovka o úhlopříčce 15,5 palce se obejde bez komplikované struktury menu a lze ji ovládat gesty, která má zažitá každý majitel chytrého telefonu. Výpočetní výkon vzrostl oproti systému SYNC 3 dvojnásobně. Systém přináší také online připojení s cloudovými službami a konverzační hlasové ovládání. Navíc podporuje bezdrátové připojení k Apple CarPlay, Android Auto i AppLink. Dálkové aktualizace se nebudou týkat pouze SYNC, ale i dalších systémů vozu. Mustang Mach-E se tak může ve vlastnictví zákazníků postupně zdokonalovat v nejrůznějších oblastech včetně například jízdních výkonů.
Díky nové elektrické platformě s vysokonapěťovým akumulátorem pod podlahou vozu mohli designéři a konstruktéři Fordu stvořit vůz, který se svým vzhledem odvolává na slavný Mustang a přitom nabízí prostor jako SUV. Mustang Mach-E je na první pohled Mustang. Dlouhá, dramaticky tvarovaná kapota, charakteristicky tvarovaná záď, agresivní světlomety i nezaměnitelné třídílné zadní svítilny, to vše jsou typické znaky legendárního sportovního vozu. Zásluhou důmyslného obestavění pak vůz nabízí překvapivě hodně místa na zadních sedadlech i v zavazadlovém prostoru. Další překvapení ukrývá Mustang Mach-E pod kapotou. Jedná se o úložný prostor s vypouštěcí zátkou. Při objemu sto litrů je dostatečně velký na běžné příruční zavazadlo a díky možnosti snadného vypláchnutí se hodí k převozu zabláceného sportovního oblečení, plážové výbavy apod.