Sociální sítě
Nahoru

The business of beauty

Atraktivita prokazatelně pomůže získat vysněnou práci, efektivněji navazovat kontakty i prosadit nápad mezi kolegy. Švédská technologická značka FOREO, inovující péči o krásu a zdraví, odhaluje, že 65 % lidí napříč celým světem věří, že atraktivní lidé jsou úspěšnější. Globální nezávislý výzkum provedený s více než 6 300 respondenty ze 100 zemí světa přináší kontroverzní čísla – ohromujících 81 % lidí souhlasilo s tím, že pro atraktivní lidi je snazší navazovat kontakty, zatímco jen 5 % respondentů věří, že krása je ve skutečnosti překážkou, a 14 % respondentů uvedlo, že fyzický vzhled nemá žádný dopad.

Při hloubkových rozhovorech výzkumníci FOREO odhalili, nakolik je důležitý první dojem (čistě vizuální) – 39 % dotazovaných připustilo, že mají zkušenost s tím, že jejich fyzický vzhled ovlivnil obdržené nabídky od potenciálních zaměstnavatelů. Z této množiny dále uvedlo 28 % respondentů, že získali zaměstnání díky své atraktivitě, 4 % tvrdí, že byli odmítnuti při žádosti o práci kvůli svému vzhledu, a 7 % oslovených považuje svůj vzhled za natolik průměrný, že splynuli s dalšími kandidáty.

Tlak na to, aby byl při pohovoru uchazeč co nekrásnější, pociťuje v celosvětovém měřítku 68 % lidí, kteří připouštějí, že se nikdy nezúčastnili rozhovoru bez make-upu. Je zajímavé, že jakmile práci získají, tvrdilo pouze 35 % respondentů, že se líčí do práce každý den, přestože 71% respondentů uvedlo, že nošení make-upu v práci jim pomáhá cítit se sebevědoměji. Šokujících 53 % lidí připustilo, že na ně kolegové reagují pozitivněji, když nosí make-up. Zároveň se 34 % lidí vyjádřilo, že se cítili nespravedlivě souzeni v práci v důsledku stavu své pleti. A vliv krásy zde nekončí. Podle sítě LinkedIn je vliv na lidi jednou z nejžádanějších měkkých dovedností v roce 2019 a je klíčovým faktorem profesního úspěchu. Z tisíců dotázaných lidí věří 65 % respondentů, že díky atraktivitě jsou ve své práci přesvědčivější.

Ve společnosti FOREO neustále zjišťujeme důležité vjemy svých zákazníků, které nám pomáhají vytvářet produkty měnící trh. Téma krásných lidí, kteří to mají snadnější, je již dlouho předmětem debaty, a protože se zabýváme krásou, chtěli jsme promluvit s širokou veřejností a sesbírat jejich názory a zkušenosti,“ říká Dalia Fernandez, manažerka vývoje produktů v institutu FOREO. „Obzvláště zajímavé je sledovat spojení mezi krásnou a zdravou pokožkou a zvýšenou sebedůvěrou. Když vypadáte dobře, budete se cítit dobře – a tato data to rozhodně potvrzují. Informace, které jsme dokázali odhalit na regionálních úrovních po celém světě, jsou fascinující, zobrazení firemních kultur, chová-ní a postojů se může výrazně lišit v závislosti na zemi a zvycích,“ pokračuje. Na regionální úrovni získala nejvyšší hodnocení ve většině kategorií Asie s ohromujícími 77 % respondentů, kteří věří, že díky atraktivitě budete úspěšnější. Ve východní Asii 45 % respondentů dokonce získalo pracovní nabídku kvůli svému vzhledu. Následovala jihovýchodní Asie (40 %), Střední východ (32 %) a Afrika (31 %). Naproti tomu regionem s nejnižším procentem byla střední Evropa, kde pouze 20 % respondentů uvedlo, že obdrželo pracovní nabídku na základě vzhledu.

Asie také zaznamenala nejvyšší procento lidí, celých 66 %, na které kolegové reagují pozitivněji, když nosí make-up. Následovaly východní Asie (58 %), Afrika (56 %) a země Latinské Ameriky (54 %). Na Středním východě bylo nejvyšší procento respondentů, kteří uvedli, že na ně kolegové reagovali negativněji, když v práci nosili líčení, jednalo se 11 % respondentů. Pokud jde o líčení na pohovor, Afrika byla jediným regionem, kde zaznamenali vyšší procento lidí, kteří se zúčastnili pohovoru bez nalíčené tváře (59 %), než těch, kteří pohovor bez makeupu nikdy neabsolvovali (41 %).

Pokud jde o téma navazování kontaktů, Asie se opět umístila na špici s téměř jednomyslným hlasováním 91 % respondentů z jihovýchodní Asie, podle kterých lidem krása usnadňuje networking. Východní Asie se umístila na druhém místě (89 %), dále to byly Austrálie (82 %) a Severní Amerika (80 %). Čísla jsou do jisté míry shodná, protože Latinská Amerika vykázala nejnižší procento, které ale stále činilo 73 %.

98 % respondentů uvedlo, že díky zdravé a zářivé pleti se cítí krásnější, a my jsme rádi, že 96 % uvedlo, že pokožku pravidelně čistí. Díky našemu know-how v oblasti krásy a technologickým inovacím se snažíme umožnit našim zákazní-kům být jejich nejlepšími verzemi, protože krása pochází zevnitř. Náš nejnovější produkt – LUNA mini 3 – byl vyvinut speciálně pro aktivní lidi na cestách. Víme, jak zaneprázdnění lidé jsou, neustále se pohybují mezí tréninkem, kariérou a sociálním životem – a proto jsme vyvinuli zcela novou funkci GLOW BOOST. Chtěli jsme vytvořit uživatelsky přívětivý přístroj, který lidem pomůže cítit se krásně a zvyšuje jim sebevědomí. Kdo ví – investice do tohoto produktu vám může dokonce pomoci při získání vaší vysněné práce,“ uzavírá Fernandez.

Více z rubriky Dámský svět

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.
  • Villa Journal
    Villa journal je jediný časopis zaměřený na rezidenční bydlení a orientuje se na špičkové realizace, moderní architekturu a nadstandardní služby z této oblasti.