Sociální sítě
Nahoru

Nejikoničtější výjev F1 posledních let v dechberoucí umělecké grafice

Čtyři měsíce náročné práce špičkových grafiků za pomoci nejmodernějších 3D technologií – tolik si vyžádala nejnovější umělecká grafika z dílny Automobilist, která oslavuje legendární závod F1 z roku 2014, Velkou cenu Bahrajnu. Novinka se jmenuje „Duel in the Desert” a jde o vůbec nejpropracovanější dílo v historii projektu Automobilist, který ve svých obrazech a plakátech oživuje ikonické momenty motoristické historie díky propojení umění a počítačové grafiky. Automobilist, za nímž stojí vedle CEO Pavla Turka také kreativec Jan Rambousek a expert počítačové grafiky Petr Milerski, objevili zákazníci již v 69 zemích. Firma v loňském roce prodala 28 000 uměleckých tisků a uzavřela řadu významných partnerství, letos se pak stala výhradním partnerem Formule 1.

V cíli oba závodníky dělila jediná sekunda. Tým Mercedes Velké ceně Bahrajnu 2014 dominoval, takže se jeho jezdci mohli soustředit na bitvu mezi sebou. A ta byla dechberoucí. Lewis Hamilton a Nico Rosberg v průběhu závodu zvedali diváky ze sedadel a manažery týmu přiváděli na pokraj infarktu. Jejich souboj se zařadil mezi legendární příběhy týmových kolegů v historii šampionátu. Intenzita jízdy každého z obou pilotů nenechala nikoho na pochybách o tom, že vyhrát musí právě on. Statečné nájezdy do zatáček, probrzdění kol, tančení na obrubnících, to všechno s centimetrovými rozdíly. A hlavně bez jediného dotyku obou formulí. Dva virtuosové v nejlepší formě! A šéfům týmu možná zešedivěl jeden vlas nebo dva, o správnosti svého rozhodnutí nechat oba své piloty volně závodit však nepochybovali ani vteřinu. Jak řekl jeden z nich: „Teď si představte, že bychom od druhého kola závodu aplikovali týmovou režii. Byla by to hrozná věc pro formuli 1 i pro působení Mercedesu v motorsportu. Dlužíme to sobě, sportu, našim jezdcům a fanouškům.“

Ze závodu vznikl 3D art pro fajnšmekry

Na nejnovější počin z naší dílny jsme doopravdy pyšní. Jde o vůbec nejpropracovanější Fine Art v historii našeho projektu, který v 3D podobě oslavuje jiskřivý okamžik automobilové historie. Šlo o jednu z největších bitev posledních let v rámci Formule 1 a jsme rádi, že milovníkům umění a automobilismu tímto můžeme zprostředkovat nejen realistický výjev s přesností na nejmenší detaily, ale také dechberoucí atmosféru, která tehdy v roce 2014 v Bahrajnu panovala,” říká CEO Automobilist Pavel Turek.

Nejnovější Fine Art Print, což v hantýrce firmy Automobilist znamená unikátní grafický obraz v limitované sérii, vznikal dlouhé měsíce ve spolupráci s týmem Mercedes-AMG F1, který s Automobilist každý detail konzultoval, a k výrobě grafiky pak byla použita tzv. full 3D technika. Kombinací všech faktorů vznikl věrný obraz skutečnosti, který odráží nejen všechny technologické detaily, ale také jedinečnou atmosféru legendárního automobilového klání. „Ani fotograf s nejlepším vybavením by nedokázal zachytit momentku z takového úhlu a s tak neuvěřitelnými detaily, jaké se nám podařilo zachytit díky moderním technologiím, které máme při tvorbě k dispozici,” pochvaluje si výsledek Pavel Turek.

Dílo bude dostupné ve třech limitovaných provedeních. Nejmenší velikost o rozměrech 50 krát 24 cm se vyrábí v počtu až 150 kusů. Střední velikost s rozměry 110 na 47 centimetrů se dostane ke třiceti zákazníkům. Z největšího formátu, jehož cena přesahuje čtvrt milionu a jehož rozměry jsou 220 x 97 centimetrů, se může těšit pětice sběratelů. Za dobu své existence vytvořil tým Automobilistu 45 limitovaných obrazů z kategorie Fine Art Prints; některé kusy už se vyprodaly. Jak počet obrazů skladem klesá, prodejní cena se postupně zvyšuje. Na druhé straně nabídky figurují designové plakáty, jejichž cena začíná na necelé tisícikoruně.

Spojení vášně k motorismu a umění

Firmu pohání vášeň pro přesnost a dechberoucí detaily. Kouzlo novátorské techniky tkví v propojení klasické fotografie a grafiky vytvářené počítačem (CGI, Computer-Generated Imagery), která umožňuje zachycovat historické momenty v jediném obrazu. Co do náročnosti je tvorba těchto děl srovnatelná s hollywoodskou kinematografií – s tím rozdílem, že předmětem nejsou několikahodinové filmy, ale pouze zachycení jednoho jediného okamžiku. Každému obrazu předchází obsáhlá rešerše reálií, aby byl výsledek co nejvěrnější. Proto se vždy fotí na místě historické události. Celého procesu se účastní až osmdesát lidí včetně herců. Tvorba jednoho obrazu může trvat i dva tisíce hodin. „V Automobilist chceme vždy to nejlepší a neděláme kompromisy,“ vysvětluje náročný proces vzniku Turek. Vysokou kvalitu svých děl umí Automobilist zajistit také proto, že využívá technologii VirtualRig, kterou vytvořil spoluzakladatel společnosti Jan Rambousek. Tento software využívají také přední světové automobilky

Více z rubriky Bydlení

  • Luxusní vinylová podlaha aneb Bydlete jako na zámku

    Kdo z nás by se nechtěl alespoň na jednu noc stát princem nebo princeznou z pohádky? Bydlet na zámku, užívat si bezstarostný život?...

    Martin Macourek1.7.2020
  • Nová kolekce per Montblanc Le Petit Prince & The Planet

    Jen několik málo literárních děl je po celém světě tak všeobecně oceňované mezi dětmi i dospělými, jako Malý princ spisovatele Antoina...

    Jan Pešek29.6.2020
  • První stůl na biliár Louis Vuitton

    Od cestovního šachu a vrhcábů, po pouzdra na poker a kroket, kolekce her Louis Vuitton se v průběhu let rozšiřovala. V...

    Jan Pešek29.6.2020
  • Jak si zřídit home office na terase aneb domácí kancelář v létě

    V režimu home office neboli domácí kanceláře dnes kvůli epidemii koronaviru Covid-19 funguje více lidí než kdy dříve. A stále více...

    Martin Macourek18.6.2020
  • Zautomatizovaný domácí úklid

    Klasická situace, sobotní ráno po náročném pracovním týdnu, člověk by si nejraději udělal pohodu, dal si čaj, kávu nebo skleničku a...

    Marek Zelený2.6.2020
  • Pražská vila snoubí design a moderní technologie

    Společnost BACS v loňském roce zrealizovala inteligentní elektroinstalaci v rámci kompletní rekonstrukce pražské vily. Z původního požadavku ovládání teplot v jednotlivých...

    Marek Zelený27.5.2020
  • Luxus každodenního života

    K luxusu nepatří jen drahá auta a luxusní domy. Můžete si ho dopřát každý den a váš rozpočet ani nebude tolik trpět....

    Martin Macourek5.5.2020
  • Zdraví v podobě smoothie

    S novinkou značky Tefal, vysokorychlostním mixérem Ultrablend Boost Vacuum, lze opravdu snadno vytvořit širokou škálu horkých a studených pokrmů či nápojů...

    Marek Zelený5.5.2020
  • Elegantně vzhůru

    Uvažujete-li o pořízení interiérového schodiště, pak vězte, že z hlediska materiálů je letošním trendem kombinace dřeva a skla. Schodiště se tak pyšní...

    Martin Macourek4.5.2020
Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.
  • Villa Journal
    Villa journal je jediný časopis zaměřený na rezidenční bydlení a orientuje se na špičkové realizace, moderní architekturu a nadstandardní služby z této oblasti.