Sociální sítě
Nahoru

Výstava klanící se ženám

Iniciátorka projektu Jsem žena, jsem Evropa Lilia Khousnoutdinova v pondělí 21. září spolu s dalšími osobnostmi slavnostně pokřtila v útulných prostorech pražské restaurace Food Lab stejnojmenný kalendář na rok 2021, vycházející pod Nakladatelstvím Slovart.

Velkoformátové fotografie, vyfocené objektivem přední české fashion fotografky Ivy Morwen, představují mimořádné evropské ženy napříč stoletími. Nezisková kampaň volně navazuje na loňský projekt Jsem žena, jsem bohyně, ke kterému právě nyní vychází pod Nakladatelstvím Slovart kniha o slovanských bohyních, protkaná módními fotografiemi Ivy Morwen a půvabnými ilustracemi lotyšské ilustrátorky Ievy Ozoly. Stejně jako před rokem se i letos do ztvárňovaných postav převtělily známé české ženy. Na akci tak nemohly chybět ambasadorky Bára Nesvadbová, Kateřina Sokolová, Olga Lounová, Taťána Gregor Brzobohatá, Sharlota, Mariana Prachařová, Gabriela Partyšová, Lenny Trčková a další.

Součástí slavnostního večera byla i dražba uměleckých fotografií z kalendáře. Dražba se opravdu rozjela a za neskutečných 100 000 Kč vydražil fotografii Taťány Gregor Brzobohaté podnikatel v online marketingu David Kirš.

Obraz, na kterém Taťána představovala první ženu, jež získala Nobelovu cenu za mír, Berthu von Suttner, si však dražitel nenechal a fotografii k překvapení všech věnoval ženě, která spolu s ním do dražby přihazovala. Za 25 000 Kč se pak vydražila fotografie Kateřiny Sokolové, jež v projektu ztvárnila italskou raně barokní malířku Artemisiu Gentileschi.

Fotografii si domů odnesl developer Mário Červenka. Do dražby se zapojila i sama autorka projektu Lilia Khousnoutdinova a za 5000 Kč vydražila fotografii úspěšné blogerky Lucie van Koten, která se na fotografii proměnila v polskou malířku Tamaru de Lempickou. Pozadu nezůstal ani přítel známé rapperky Sharloty, který její fotografii vydražil také za 5000 Kč. Ta v kalendáři ztvárnila toskánskou markraběnku Matyldu z Canossy.

Výtěžek z dražby a z prodeje kalendáře se spravedlivě rozdělí mezi tři charity, a to konkrétně mezi Nadaci Krásu pomoci Taťány Gregor Brzobohaté, Nadační fond Be Charity Báry Nesvadbové a Nadační fond AutTalk Kateřiny Sokolové.

Večer si všichni přítomní užili, i díky lahodnému jídlu a nápojům, a to i přestože museli mít většinu večera nasazené roušky. Jako welcome drink se podával koktejl Evropa v efektní modré barvě. Restaurace ho nyní zařadila do stálého nápojového lístku a z každého prodaného koktejlu poputuje část výtěžku na zmíněné nadace. Třináctou postavou v kalendáři je právě mytologická bytost Evropa, jež ztvárnila iniciátorka charitativně-edukativního projektu Lilia Khousnoutdinova.

Více z rubriky Nadace a pomoc

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.