Sociální sítě
Nahoru
reklama

Japonský umělec Takashi Murakami proměnil Hublot k nepoznání

Pokud nějaká hodinářská značka pravidelně dokazuje, že zdánlivě obyčejné hodinky lze povýšit na umělecké dílo, je to právě Hublot. Za více než čtyřicet let své existence už navázala spolupráci s celou řadou výjimečných umělců a ani letošní rok není výjimkou. Jedinečná limitovaná kolekce dvou stovek kusů hodinek Classic Fusion, o jejichž jedinečný design se postaral japonský umělec Takashi Murakami, boří bariéry všednosti a posouvá hranice funkčního designu vytvořením nové dynamiky na téma Murakamiho uměleckého znaku – smějící se květiny.

Snad nikoho nepřekvapí, že značka Hublot miluje umění. Než se naučíme mluvit, zpíváme. Než zjistíme jak psát, kreslíme. Sotva se udržíme na nohou, ale už tančíme. Umění se prostě ukrývá v samotném nitru lidských bytostí, což značku Hublot inspirovalo k vytvoření dnes už slavného motta „The Art of Fusion“. Při vytváření nových modelů se hodináři pravidelně inspirují kreativními nápady ambasadorů značky, mezi které se nejnověji připojil i jeden z nejuznávanějších žijících umělců – Takashi Murakami. Jeho svěží umělecký styl velmi ladně propojuje tradiční japonské umělecké techniky s popkulturou. Murakami se stal rockovou hvězdou světa moderního umění a také zakladatelem postmoderního uměleckého hnutí Superflat ovlivněného mangou a anime.

První návštěva manufaktury Hublot v únoru loňského roku umožnila Murakamimu nahlédnout za oponu, kde pracují hodináři a designéři. Tím se spustil kreativní proces, jehož výsledkem jsou inovativní hodinky Classic Fusion Takashi Murakami. Jejich design je inspirovaný smějící se květinou – hlavním poznávacím znamením Murakamiho práce. Ta prostupuje z vnitřku černého keramického pouzdra až na povrch nad safírové sklíčko, což jí dodává plastickou 3D podobu. Díky důmyslnému systému kuličkových ložisek vyvinutému inženýry společnosti Hublot se okvětní lístky, které tvoří samotný číselník hodinek, začaly otáčet.

Hodinky Classic Fusion Takashi Murakami All Black jsou vyvedeny v jednom z nejikoničtějších designů, kterými je značka Hublot proslulá. Celočerný „All Black“ design představený v roce 2006 je zároveň i jedním z Murakamiho poznávacích znamení. Aby byl efekt pohybujících se okvětních lístků ještě umocněn, jsou ozdobeny 456 černými diamanty, střed květiny nad sklíčkem pak dalšími 107 brilianty. Do černého keramického pouzdra v designu Classic Fusion uložili hodinářští mistři svůj automatický kalibr MHUB1214 UNICO s rezervou chodu 72 hodin.

Více z rubriky Hodinky

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.