Sociální sítě
Nahoru

TEST: elektro čtyřkolky a tříkolky Selvo nejsou jen pro seniory

Vyzkoušeli jsme tříkolku Selvo 31000 a čtyřkolku Selvo 41000, které v poslední době vídáme na téměř každé procházce parkem nebo ve městech. Čekalo nás velké překvapení. Tyto stroje se hodí pro toho, kdo hledá pohodlný venkovní dopravní prostředek a to bez ohledu na věk. Některé modely Selvo jsou vhodné dokonce i pro osoby s těžším pohybovým postižením.

Dnes jsme se ale zaměřili na vzhledově velmi pěkné a skútrům velmi podobné modely, které patří na trhu mezi nejoblíbenější. Oba modely jsou osazeny stejným 1000W motorem doplněným o převodovku se silovým převodem, což bylo velmi znát hlavně v kopcích.

Prakticky není kopec, který by stroje nevyjely. Bez problému si poradily i s nejprudšími sklony pěšin na pražském Petříně, které se blíží místy až ke sklonům okolo 30° (výrobce deklaruje 20°).

Oba mají nastavenou maximální rychlost 25km/h, aby splňovali v provozu kategorii jízdního kola a byly bezpečné. Oba testované stroje také překvapily úložným prostorem. Prostor pod sedadlem a box za sedadlem pojmuly dohromady 4 objemné nákupní tašky a ani velký nákup v supermarketu tak nebylo problém dopravit domů.

Překvapil i USB konektor k nabíjení mobilu a příruční schránka, kam se vejde mobil i kelímek s nápojem. A teď to nejdůležitější. Jde o elektrické stroje osazené buď gelovou, nebo lithiovou baterií (podle výbavy) a vyzkoušeli jsme si, že i v chladném počasí nebyl problém dojezd až přes 40km.

Výrobce na pravidelné dlouhé dojezdy doporučuje spíše lithiovou baterii vzhledem k dlouhé životnosti. Jednorázově to však nebyl problém ani s levnější gelovou baterií. Nabíjení přitom vyšlo přibližně jen na 7 Kč.

Společenská úloha: Slyšeli jsme, že díky strojům Selvo se řada lidí vrátila ve vyšším věku do aktivního života, protože se jim vrátila soběstačnost např. i přes pohybové obtíže. Troufáme si říct vzhledem k našemu testu, že toto je velice vhodné použití.

Za stroj se ale vůbec nemusí stydět ani žádné mladší ročníky. I přesto, že stroje jsou stabilní a mají více než jen dvě kola, je svezení stejně důstojné jako na spalovacím skútru. Selvo má však řadu výhod v čele se snadnější ovladatelností a vyšší mírou bezpečnosti. Také samozřejmě mnohem nižší provozní náklady a tichý provoz.

Shrnutí testu Selvo 31000 a Selvo 41000:

Výhody:

+ důstojný vzhled

+ stabilita a výkon

+ nízké provozní náklady

+ úložné prostory

+ řada výbav

+ bez řidičáku a helmy

+ tradiční stabilní výrobce

Nevýhody:

– rychlost jen 25km/h

– vyjímatelná baterie jen u lithiové varianty

– omezená životnost gelových baterií

– nutné včasné dobíjení gelových baterií

– vyšší pořizovací cena (vyvážená levným provozem)

– komplikované použití v zimním období

– nevhodné pro osoby s postižením rukou

Více z rubriky Auta

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.