Na svatomartinský čtvrtek naplánoval magazín Top Class další ze svých cest do saského městečka Glashütte rozprostírajícího se v údolí na německé straně Krušných hor.
Zatímco na sklonku září byla prověřena flotila automobilky BMW, tentokrát hosté prestižního dvouměsíčníku otestovali elektromobily EQ stále se rozrůstajícího portfolia Mercedes-Benz.
K testování byla využita dvojice městských SUV s označením EQA a EQC, ale nechyběla ani vlajková loď současného segmentu elektromobilů EQS 450+, jež se může pochlubit výkonem 385 kW.
Za volantem sněhově bílého speciálu, který se honosí dojezdem až 780 km, se tak vystřídalo hned několik příznivců německé hodinařiny, kteří si tak sami mohli ověřit nejenom dojezd, ale také spotřebu jednotlivých vozů s elektrickým pohonem.
Hlavním cílem byla tentokrát pouze jediná hodinářská manufaktura – Union Glashütte. Magazín Top Class a jeho hosté tak byli asi posledními návštěvníky, kteří s výjimkou zaměstnanců mohli pohlédnout pod ruce hodinářů, jež pod jednou střechou vytváří tikající klenoty. Důvodem byla přirozeně kovidová situace, která zřejmě umožní další návštěvy až se začátkem jara.
V manufaktuře Union Glashütte dle místních pravidel vytváří vždy více než 50 % dílů samotného strojku. V rámci jedné budovy tak vznikají rotory automatického nátahu, a to včetně hmotnost udávajících vahadel, základové desky či tradiční můstky – respektive tak zvaný tříčtvrteční můstek, který je v rámci architektury celého strojku dotvořen můstkem setrvačky a vždy dekorován.
Věnec setrvačky zde sice vyráběný není, nicméně dochází zde k jejímu perfektnímu vyvažování a seřizování přesného chodu celého strojku.
Kovidová situace sice nedovolila návštěvy dalších hodinářských manufaktur, nicméně dala možnost navštívit nejenom místní butik další z místních značek jménem Nomos, ale také vyhlášené muzeum hodinařiny – German Watch Museum.
Za fotografie děkujeme @jakmrazek