Na počest 50. výročí od založení Spojených arabských emirátů odstartovala 2. prosince 2021 jedinečná designérská soutěž BOHEMATIC EXPO DESIGN CHALLENGE. Jejím cílem bylo navrhnout design hodinek GRAPHIC SUTNAR, které pro vítěze návrhu vyrobí vyhlašovatel soutěže, jímž je mladá česká hodinářská manufaktura BOHEMATIC. Do projektu doputovalo neuvěřitelných 198 soutěžních návrhů.
„Je pro nás velkou ctí být součástí EXPO 2020 v Dubaji a svou radost a oslavu z účasti jsme chtěli předat i dále. Zabýváme se ruční výrobou unikátních malosériových mechanických hodinek a víme, že precizní lidská práce a nápad jsou zárukou úspěchu. Jako mladá firma jsme chtěli dát designérům příležitost a dokázat, že české ručičky jsou ceněné po celém světě,“ říká Josef Zajíček, CEO a investor značky BOHEMATIC.
Samotná designérská soutěž o nejlepší návrh hodinek BOHEMATIC GRAPHIC SUTNAR trvala symbolicky 50 dní a probíhala ve speciální aplikaci na stránkách magazin.bohematic.cz a byla otevřena pro profesionální i amatérské designéry z celého světa.
Soutěžící dostali soutěžní archy a přesné instrukce, jakým způsobem mohou vytvářet svoji vlastní privátní edici hodinek. Do soutěže se zapojily i čtyři vysoké školy z celé České republiky – v Praze to byly Vysoká škola uměleckoprůmyslová a Art&Design Institut, dále Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara Západočeské univerzity v Plzni anebo Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Kromě toho soutěž běžela na sociálních sítích.
„Ukázalo se, že soutěž byla zajímavou příležitostí nejen pro studenty odborných vysokých škol, ale i pro talentované jedince z řad laické veřejnosti. Důkazem velkého zájmu je i pokořená hranice 34 tisíc shlédnutí naší aplikace. Celkem bylo do soutěže podáno neuvěřitelných 198 soutěžních návrhů. Z nich poté porota v čele s našimi designéry Janem Němečkem a Michalem Froňkem vybrala 6 finalistů,“ říká Josef Zajíček, CEO a investor značky BOHEMATIC.
Vyhlášení vítězného návrhu proběhlo na návrh soutěžní poroty v českém národním pavilonu na EXPO 2020 v Dubaji. Výsledky vyhlásil generální komisař Jiří František Potužník a překvapivě byli oceněni hned dva soutěžící.
Hodinky vypráví svůj příběh…
Vítězem soutěže se stal Michal Karafiát s návrhem hodinek, který vypráví příběh nedozírné, divukrásné pouště v podobě dun a ropy, symbolizované lapidárně řešeným pouzdrem a jemnou grafikou minimalistického číselníku. Dosáhl tím elegantního vyjádření přírodního bohatství Spojených arabských emirátů, které se neokouká. BOHEMATIC následně pro finální výrobu zvolil x-vrstvý plech, růžové/žluté zlato a použití vlastní in-house technologie laserování číselníku a galvanického pokovování, kterou neustále vylepšuje až na hranice technologické proveditelnosti.
Slavnostní předání unikátního kusu vyrobených hodinek se uskuteční v Dubaji na konci března 2022 přímo v národním pavilonu České republiky za účasti významných hostů a bude spojeno s charitativní dražbou.
Kromě společnosti BOHEMATIC se na úspěšném průběhu projektu podílejí Kancelář generálního komisaře pro účast České republiky na Všeobecné světové výstavě EXPO 2020 a také agentury EventEx a Goodfellas Advertising, které zajištují marketingovou podporu soutěže v ČR a Dubaji.