Sociální sítě
Nahoru
reklama

Movember v podání Angry Beards

K rozdílům mezi muži a ženami se od pradávna váže několik stereotypů. Oni prý vynikají za volantem a v kutilství, ony za plotnou a ve výchově dětí. Oni údajně nepláčou, ony jsou prý nevyzpytatelné citlivky. Oni prý umírají dříve než ony – průměrně o šest let.

Zatímco ty první spadají do kategorie předsudků a „dojmologie“, poslední bod je smutnou realitou. Muži skutečně umírají dříve. A často z důvodů, kterým jde předem zabránit. Jak? Inu, třeba knírem. A protože na kníry je odborníkem český výrobce pánské kosmetiky Angry Beards, zahájil jeho tým v letošním roce tažení za péči o mužské zdraví v rámci charitativní kampaně.

Mužské vousy v listopadu nabírají mnohem důležitější poslání – prevenci zdravotního stavu mužů po celém světě. Před devatenácti lety dva kamarádi Travis Garone a Luke Slattery u pivka vymysleli projekt Movember který spojuje knír (mustache) a listopad (November). Zprvu šlo pouze o snahu vrátit knírům na jeden měsíc v roce zašlou slávu, později projekt nabyl charitativní rozměr.

Z knírů se tak každoročně stává symbol mužského zdraví, a to především rakoviny prostaty, rakoviny varlat a psychických problémů. V rámci pomoci se nezisková organizace Movember snaží zvyšovat povědomí o zmíněných nemocech, propagovat včasné preventivní prohlídky a vybírat finance na výzkum a boj proti rakovině.

Muži v první den měsíce oholí celou tvář do hladka. Následujících třicet dní pěstují knír a každému, kdo se nad jejich novou ozdobou pozastaví, budou ochotně vysvětlovat smysl akce. K dokonalosti pak už jen zbývá vzít peníze ušetřené za holení, nějaké přidat a dát je například na léčbu rakoviny. A přispívat mohou i jejich dcery, sestry, matky, manželky, přítelkyně a kamarádky. Anebo jednoduše stačí zabít dvě mouchy jednou ranou: nakoupit nějaký vymazlený dárek pro vousy či koule svých nejbližších a dýškem přispět prostřednictvím Angry Beards na Movember.

Více z rubriky Zdraví a krása

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.