Sociální sítě
Nahoru

Citroën ve filmu Asterix a Obelix

Citroën, Pathé, Trésor Films a Editions Albert René oznámily partnerství na filmu Asterix a Obelix: Říše středu. Tento celovečerní film, který produkují společnosti Pathé, Trésor Films a Les Enfants Terribles a režíruje Guillaume Canet, vstoupí do francouzských kin 1. února 2023. V Čechách bude mít premiéru den poté, 2. února 2023.

Pro Citroën se jedná o nový druh spolupráce, kdy byl speciálně pro tento film vytvořen a postaven „concept chariot“ – koncepční kočár, což bylo pro značku něco zcela nového. Designerské týmy Citroënu, které se na projektu podílely od samého počátku, zvládly tento úkol za tři měsíce, zatímco doba mezi skicou a realizací konceptu obvykle trvá jeden rok.

Setkání těchto dvou legend francouzské kultury prostě muselo být výjimečné. Mezi týmem Citroënu a filmovým štábem Asterixe panoval od počátku vzájemný respekt. Naskytla se nám neuvěřitelná příležitost vytvořit a postavit první ‚concept chariot‘ od nuly a práce na tomto projektu nás velmi bavila! Výsledkem je óda na legendární vůz 2CV, který reprezentuje Citroën v celé jeho kráse,“ prohlásil Pierre Leclercq, šéfdesigner značky Citroën.

Legendární „Kachna“ je díky své rozpoznatelné siluetě po celém světě součástí francouzského kulturního dědictví. Ve filmu Asterix a Obelix: Říše středu je „concept chariot“ novou interpretací vozu 2CV s výraznými odkazy na svět našich galských hrdinů. Designérské týmy Citroënu do něj otiskly základní hodnoty značky – komfort, technologie a odvážný styl – ve stylu Asterixe. Výsledkem je charakteristická linie, kterou lze rozpoznat od všech ostatních, se střešním oknem, světlomety inspirovanými galskými přilbami, které ovládají světlušky posílené kouzelným lektvarem, a koly z recyklovaných štítů se slavnými dvojitými šípy.

„Concept chariot“ se ve filmu objevuje v několika sekvencích. Pasáž, v níž se hrdinové chystají opustit svou vesnici a vydat se do Číny, ukazuje sehranou skupinu, která se vydává vstříc velkému dobrodružství. Kovomatix představuje před cestou „kočár“ Obelixovi a předvádí mu inovace, kterými ho vybavil, aby zajistil hladký průběh cesty. Později, když Caesarova armáda dorazí do Číny, je u vjezdu do země první reklamní billboard propagující nejlepší dopravní prostředek té doby: 2CV, impozantní chariot vyrobený v Galii a tažený dvěma koňmi. Jedná se o narážku na slavný reklamní spot Citroënu natočený na čínské zdi.

A nakonec, aby se zdůraznila síla tohoto partnerství, ožívá i nové logo Citroënu, které pro tuto příležitost dostalo křídla z Asterixovy přilby.

Více z rubriky Auta

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.