Sociální sítě
Nahoru

Inflace a její dopad na kosmetický průmysl

Celou veřejností nejprve zamával COVID-19. Malé i velké podniky se začaly pomalu vzpamatovávat ze všech omezení a dopadů, které onemocnění napáchalo, přišla další globální krize: inflace. Ta způsobuje nárůst nákladů napříč celým dodavatelským řetězcem – od dopravy až po získávání surovin – což logicky vede k nutnému nárůstu spotřebitelských cen, protože jinak značky nedokážou držet krok s rostoucí poptávkou a zároveň tvořit zisk.

Jak současná krize ovlivňuje jeden z nejrychleji rostoucích oborů vůbec, a to kosmetický průmysl? Kosmetický průmysl se v tomto ohledu všem standardům poněkud vymyká: Zákazníci jsou stále ochotni investovat do svého vzhledu, kosmetické společnosti tak oproti ostatním odvětvím hlásí místo propadů vysoký nárůst tržeb. Společnost FOREO, lídr v oblasti beauty technologií a domácích kosmetických procedur, se během pandemie vypořádávala s enormním nárůstem prodejů, přičemž tento trend pokračuje i nyní.

Podobně jako mnoho jiných kosmetických značek jsme i my během pandemie zaznamenali výrazný nárůst online prodejů, a to jak na našem e-shopu, tak i na e-shopech našich obchodních partnerů. Když situace kolem COVID-19 polevila, prodeje se vrátily k normálu, nyní ale pozorujeme nezvyklou situaci vymykající se inflačním standardům. Domníváme se, že spotřebitelé zvažují nákup kosmetických přístrojů jako investici, která jim ušetří budoucí náklady za běžnou měsíční péči nejen v salonech, ale také za drahé kosmetické produkty. Cena jednoho high-tech kosmetického přístroje odpovídá přibližně dvěma dermatologickým ošetřením. A protože jsou rozpočty domácností napjatější než dřív, mohou pro ně naše přístroje představovat snížení nákladů, aniž by museli upozadit péči o svůj vzhled,“ říká Vladimir Cuturilo, generální ředitel FOREO EE.

Oblast krásy se zákonům recese vymykala už dřív, a to tak silně, že si vysloužila vlastní označení: tzv. rtěnkový index. Jde o fenomén, kdy se poptávka spotřebitelů během krize po kosmetických produktech překvapivě nesnížila, ale naopak vzrostla. Lidé v neutěšené hospodářské situaci toužili po malém luxusu, který by si mohli dovolit – dražší rtěnce, ale i ostatních kosmetických produktech, včetně skincare. Psychologické výzkumy prokázaly, že „signály recese trvale zvyšovaly touhu žen po nákupu kosmetických produktů“. Ukázalo se, že zákazníci mají tendenci své peníze přesunout z nákupu elektroniky a domácích spotřebičů do zkrášlení sebe samých. Týká se to také péče o pleť, na což poukazují odborníci, jejichž teorií je, že ženy chtějí být “pro muže v nelehké době atraktivnější”.

Většina zákazníků se bez kosmetiky neobejde, a to z prostého důvodu: neupravenost negativně ovlivňuje jejich psychickou pohodu. V době krize chtějí lidé navíc působit reprezentativně a sebevědomě. Pandemie ale jistý nový trend přeci jen ukázala, došlo během ní k proměně kategorií, které nečekaně vzrostly – péče o pleť, tělo a vlasy se nyní zvýšila o 6 %. Ve společnosti FOREO dominovalo prodejům chytré LED zařízení UFO 2, a to i díky organické podpoře na sociálních sítích, jako je platforma TikTok, kde se UFO 2 stalo virálním.

Skincare produkty jsou relativně levným způsobem, jak hýčkat sami sebe, a zlepšit tak nejen svůj vzhled, ale také duševní zdraví a psychickou pohodu. Drahé lázeňské pobyty, dovolené a ošetření v salonech nyní můžete nahradit jedním chytrým přístrojem, který vám všechny benefity poskytne v pohodlí vašeho domova. Společnost FOREO je v tomto ohledu o krok napřed, a to díky deseti rokům zkušeností, jejichž výsledkem jsou klinicky ověřené přístroje pečující o pleť na profesionální úrovni.

Přestože některé společnosti se budoucího ekonomického vývoje obávají a přijímají šetřící opatření, kosmetické odvětví jde směle kupředu. Zatímco konvenční kosmetické značky se nyní snaží dohnat trendy vysokými investicemi do péče o pleť, společnost FOREO stojí v čele jako první volba pro všechny, kdo chtějí mít krásnou a zdravou pleť tváří v tvář inflaci.

Více z rubriky Kosmetika

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.