Sociální sítě
Nahoru

Ikonické džíny Levi’s 501 slaví 150. narozeniny

Džíny ikonické značky Levi´s po celý rok slaví 150. výročí svého vzniku. Kampaň světového lídra v oblasti denimového oblečení ‚The Greatest Story Ever Worn‘ zamířila i do největší tuzemské prodejny značky Levi’s, kterou naleznete v outletovém centru Fashion Arena Prague Outlet. Návštěvníci mohou v prodejně značky Levi´s po celý rok sledovat tři krátké filmy o lásce k nejslavnějšímu modelu levisek z různých koutů světa.

Pokud fandíte džínům a váš šatník se bez „levisek“ neobejde, oslavte výročí společně s námi v nově zmodernizované pobočce módní značky Levi´s ve Fashion Arena Prague Outlet. Kampaň provází emotivní story nejznámějších džín, které vzešly z nejskromnějších poměrů amerického dělnického prostředí.

Džínám americké společnosti Levi Strauss & Co. dnes neřekne v Česku nikdo jinak než levisky a jsou synonymem prvotřídní kvality a stylu. Jednoduchý název používáme naprosto běžně, aniž bychom často věděli, jak zajímavým vývojem si populární denimové kalhoty za půldruhé století prošly.

Historie levisek se začala psát nenápadně v roce 1873, kdy Američan Jacob Davis vymyslel inovaci pro pracovní oblečení v podobě měděných nýtů na plátěné kalhoty. Ty se staly okamžitě senzací, takže když Davis oslovil ke spolupráci obchodníka Levi Strausse, vznikly první kalhoty z takzvaných pasových overalů, z denimu a plátna (zvaného duck canvas). Patent z roku 1873 se časem proslavil jako 501 džíny.

Popularita džín pomalu rostla. Ovšem ještě na začátku 20. století je lidé dál brali především jako pracovní kalhoty. Kolem 30. let se Levi´s džíny staly velmi populární i mezi kovboji a rodeo jezdci, postupně se objevovaly v reklamách zobrazujících romantický americký Západ. V roce 1939 si je oblékl John Wayne ve filmu Stagecoach, čímž odstartovala dlouhodobá spolupráce Levi´s s Hollywoodem.

Po druhé světové válce už byly 501 džíny plnohodnotnou součástí každodenní módy a zbavily se nálepky pouhého kusu pracovního oblečení. Ať už jste byli v motoristickém klubu, ve skupině umělců, hudebníků, nebo teenagerů, všichni na sobě měli 501 Originals a užívali si především jejich praktický styl a velkou výdrž.

Počátkem 60. let se 501 džíny objevily na legendárním Woodstocku mezi drtivou většinou hudebních fanoušků či na aktivistických demonstracích. Staly se natolik synonymem mladické kontrakultury, že je učitelé často zakazovali nosit ve školách. Což jen způsobilo, že je teenageři milovali ještě víc.

Během dalších dvou dekád už byly 501 džíny globální ikonou. Ve Východním bloku se s nimi dokonce podpultově obchodovalo. Hudební hvězdy jako Kate Bush nebo Kim Gordon je nosily roztrhané, zatímco hiphopeři jako Run D.M.C. a N.W.A si oblíbili naškrobené a v tmavším denimu. Levisky měli všichni. Obrovská popularita přispěla k tomu, že 501 džíny v roce 1999 magazín Time jmenoval „módním kusem 20. století“.

Příběh globální šatníkové ikony pokračuje i ve 21. století. Značka Levi´s neusíná na vavřínech a na současné trendy letos reaguje dvěma novými modely 501, a to ’54 pro muže a 501 ’81 pro ženy. Nový dámský model levisek pořídíte ve štěrboholské Fashion Aréně už od 1 749 Kč a nový pánský model od 1 649 Kč.

V outletové prodejně značky Levi´s, která je po rozšíření největší pobočkou Levi´s v Evropě, můžete být součástí kampaně The Greatest Story Ever Worn. Prostřednictvím tří krátkých filmů se dozvíte příběhy z různých koutů světa, které spojuje láska k 501 džínům. Počítejte s tím, že o silné emoce nebude nouze. A navíc se v rámci kampaně můžete v průběhu roku těšit na další příběhy spjaté s letošními oslavami Levi´s 501.

Více z rubriky Móda

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.