Uvnitř plechové garáže skryté za budovou větrného tunelu v Allen Parku v Michiganu se v roce 2021 sešla hrstka členů týmu, aby po pracovní době splnila novou misi, která na papíře vypadala jako nesplnitelný sen: navrhnout Mustang, který by se vyrovnal nejlepším evropským sportovním vozům.
Právě dnes má premiéru zcela nový Ford Mustang GTD 2025, technologicky vyspělý vůz inspirovaný Mustangem GT3, který se příští rok zúčastní závodu v Le Mans. Nekompromisní ve svém dědictví, neuvěřitelný ve svém výkonu. Jeho dynamicky tvarovaná široká karoserie převážně z uhlíkových vláken a vyčnívající zadní křídlo říkají vše na první pohled. Takový Mustang tu ještě nebyl.
„Mustang GTD boří všechny zažité představy o supersportu,“ řekl Jim Farley, prezident a generální ředitel společnosti Ford. „Tohle je pro nás naprostá změna v přístupu k vývoji vozu. Nenavrhli jsme silniční vůz pro okruh, ale závodní vůz pro silnici. Mustang GTD přebírá technologie z našeho závodního vozu Mustang GT3, balí je do karoserie Mustangu z uhlíkových vláken a přenáší je na silnici.“
Každá část Mustangu GTD je účelně navržena. Každý tvar je řízen funkcí. Je navržen tak, aby dokázal jedinou věc: jezdit po trati rychleji, a to s více technologiemi než závodní vozy, z nichž vychází. Mustang GTD vyvinula řada stejných lidí, kteří stojí za závodními vozy Ford Mustang a vítězným vozem GT v Le Mans. Je postaven tak, aby byl nejrychlejším silničním Mustangem všech dob.
Mustang GTD je přisátý k asfaltu díky ohromujícímu přítlaku aktivní aerodynamiky a obrovské přilnavosti obrovských pneumatik připevněných k pokročilému zavěšení s duální světlou výškou krátkých ramen vpředu a víceprvkovému zavěšení vzadu. Díky karbon-keramickým brzdám zastavuje s naprostou suverenitou, je vybaven 8stupňovou dvouspojkovou převodovkou umístěnou na zadní nápravě a lehkou hnací hřídelí z uhlíkových vláken, která zajišťuje rozložení hmotnosti téměř 50/50. Vše navíc pohání s ďábelskou rychlostí až symfonicky znějící přeplňovaný 5,2litrový osmiválec, jehož cílový výkon se odhaduje na 800 koní.
„Jsme posedlí závodní technologií pod jeho slupkou. To, co ho pohání, je ještě přesvědčivější než to, co vidíte, když vás míjí,“ řekl Mark Rushbrook, globální ředitel Ford Performance Motorsports. „Když se podíváte na techniku, aerodynamiku a fungování pohonné jednotky, Mustang GTD je raketou na silnici.“