Sociální sítě
Nahoru

Lab grown diamanty září na červeném koberci i mezi mladými generacemi

Ve světě, kde se udržitelnost a etické získávání zdrojů stávají stále důležitější, se v diamantovém průmyslu objevuje nový trend. Diamanty pěstované v laboratoři, známé také jako lab grown diamanty, získávají na popularitě zejména mezi celebritami i mladší generací. Vzestup diamantů vypěstovaných v laboratoři představuje významný posun v klenotnickém průmyslu.

Diamanty laboratorního původu neboli lab grown diamonds představují bez nadsázky novou éru diamantových šperků. Na začátek je třeba zdůraznit, že jde o pravé diamanty, které se ve většině parametrů naprosto shodují s těmi přírodními: mají stejné složení, tvrdost i další fyzikální a optické vlastnosti. Rozdíl bychom nepoznali na první pohled, dokonce ani pod lupou, jejich původ může odhalit pouze zkušený gemolog v laboratorních podmínkách. Co se kvality týče, diamanty vypěstované v laboratoři mohou být vytvořeny s méně nečistotami a vadami než mnoho těžených diamantů. Je to proto, že prostředí laboratorně lze řídit tak, aby se eliminovala přítomnost nežádoucích prvků.

Tradiční diamanty těžené přírodní cestou jsou dlouhodobě považovány za symbol luxusu, elegance a společenské prestiže. Jejich vzácnost, unikátní estetické vlastnosti a složitý proces jejich získávání se samozřejmě odráží nejen ve vysoké ceně, ale také v jedinečnosti šperků, které zdobí. Zatímco těžené diamanty vznikají přirozeně v průběhu milionů let pod zemským povrchem, v laboratoři vznikají diamanty během týdnů či měsíců.

Pro lab grown diamanty naopak hovoří fakt, že rozdíl v ceně roste úměrně s velikostí kamene. „Zatímco ještě před několika lety byla cena lab grown diamantů ‚jen‘ o 20–30 % nižší, dnes už se diamanty laboratorního původu prodávají o 70–90 % levněji než přírodní diamanty stejné kvality,” říká Jarmila Slívová, majitelka značky KLENOTA, která zaznamenává výrazný nárůst zájmu o laboratorně vyrobené diamanty i mezi českými zákazníky.

Zákazníci, kteří tak chtějí diamantový šperk pro běžné nošení, ne jako investici, a dříve pro ně byl prsten s půlkarátovým nebo karátovým diamantem zcela nedostupný, nyní volí právě laboratorní diamant. Tento trend se projevuje i ve svatebním průmyslu, kde lab grown diamanty začaly postupně zaplavovat trh. Najdete je ve snubních i zásnubních prstenech světových značek.

Generace mileniálů není pouhými pasivními konzumenty, ale aktivními tvůrci změn. Vyrůstají v éře technologií a informačního věku, což jim dává lepší povědomí o dopadech svých rozhodnutí na planetu a společnost. Jsou mnohem více zainteresováni otázkami udržitelnosti a etiky než generace před nimi.

Chtějí podporovat produkty a značky, které nejen reflektují jejich hodnoty, ale také přinášejí inovativní řešení pro budoucnost. A v tomto ohledu se ukazují šperky s lab grown diamanty jako skvělá volba. Tyto diamanty nejsou pouze cenově dostupnější, ale také podporují moderní technologie a minimalizují negativní dopady na životní prostředí. Tento dvojitý efekt – estetika spojená s udržitelností – je přesně tím, co mileniálové hledají ve svých nákupních rozhodnutích.

Ve světě už jsou diamanty vytvořené v laboratoři celkem známé. Jako o udržitelnou variantu luxusu se o ně začínají zajímat i Češi. Vzestupnému trendu pomáhají i světové celebrity zvučných jmen, mnozí z nich jsou ekologičtí aktivisté a obhájci lidských práv. Například herec Leonardo DiCaprio, který vývoj lab grown diamantů finančně podporuje. Stejně tak hvězdy jako Emma Watson, Miley Cyrus, Rihanna, Lady Gaga, Billie Eilish a další jsou jasnými příklady toho, že diamanty mají silnou pozici i v Hollywoodu.

Udržitelnost, etičnost a inovace se stávají klíčovými hodnotami nejen v průmyslu módy, ale i v oblasti luxusních šperků. Lab grown diamanty nejsou jen symboly bohatství a elegance, ale také demokratizují luxus a otevírají cestu pro nové trendy ve světě módy a šperkařství. Nabízejí širokou škálu možností pro personalizaci a moderní a originální design, přizpůsobený individuálnímu vkusu a preferencím zákazníků. To, co začalo jako malý trend, se tak postupně stává běžnou záležitostí.

Více z rubriky Diamanty

  • Rebelská kolekce šperků Cartier nese název [Un]Limited

    Francouzský šperkařský dům Cartier rozšiřuje úspěšnou kolekci Clash de Cartier a představuje Clash Limited, jedinečné šperky v kapsul kolekci, které se...

    Jan Pešek6.9.2021
  • Netradiční dárek: Diamantové karty

    Možná to znáte. Blíží se promoce, narozeniny nebo např. svátek vašeho dítěte či partnera a přemýšlíte nad netradičním dárkem. Kytkou, čokoládou...

    Marek Zelený11.11.2020
  • ALO Diamonds s novou kolekcí šperků

    Česká klenotnická značka ALO diamonds představila kolekci šperků pro období podzim/zima 2020 s názvem Sparkling Rain, která se ponese v čistém,...

    Marek Zelený1.11.2020
  • Nová kolekce prstenů D.I.C. představena

    Společnost D.I.C., která se zabývá prodejem investičních diamantů a diamantových šperků, představila ve svém showroomu v centru Prahy novou kolekci šperků,...

    Jan Witek4.7.2019
  • Jiří Stašek sází na Diamantovou jistotu

    Zatímco ještě před deseti lety nebyly investice do diamantů obecně známé, dnes je tomu jinak. I přesto je nutné investorům pravidelně...

    Jan Pešek27.6.2019
  • Monica Belucci doslova zazářila v Cannes

    Italská herečka Monica Bellucci oslnila náhrdelníkem Cartier ve tvaru krokodýla pocházejícím z nové kolekce vysokého šperkařství Magnitude u příležitosti premiéry filmu...

    Marek Zelený20.5.2019
  • Energie plná Adéla Brabcová a její cesta k diamantům

    Říká se, že cesty osudu jsou nevyzpytatelné. Zajímavé ale je, že právě zmiňovaný osud dokáže svými překážkami navrátit do života cestu...

    Jan Lidmaňský29.3.2019
  • Jitka Václavíková: Od přírody a knih k diamantům

    Investiční specialistka Jitka Václavíková svou práci pro Diamonds International Corporation – D.I.C. prostě zbožňuje. Rodačka z Pardubic však dokáže překvapit bohatým...

    Jan Pešek23.1.2019
  • Investice, která má budoucnost

    Diamanty jsou věčné. Jeden z nejtvrdších přírodních materiálů, kterému neublíží ani plameny ohně. A stejně neohrozitelný je i investiční potenciál těchto...

    Aneta Šimonková22.1.2019
Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.