Mercedes-Benz Třídy G je již řadu let považován za automobilovou legendu a nyní opět potvrzuje svou vedoucí pozici mezi luxusními terénními vozy. Zcela nové varianty vynikají za všech podmínek – zlepšeným výkonem díky elektrifikovaným systémům pohonu, moderním asistenčním systémům, vyššímu komfortu a pokročilé digitalizaci. Tato modelová řada, jejíž původ sahá do roku 1979, nyní nabízí nejpestřejší portfolio pohonů ve své historii a téměř neomezené možnosti přizpůsobení. Zároveň si zachovává svůj nezaměnitelný off-roadový charakter a jedinečný vzhled. Později doplní modelové portfolio i první plně elektrická varianta Třídy G.
Legendární off-road vychází z osvědčené koncepce s žebřinovým rámem. Vůz obsahuje tři diferenciály s mechanickými uzávěrkami a terénní redukci LOW RANGE a také kombinaci odolné tuhé zadní nápravy a nezávislého zavěšení předních kol. Vysoká světlá výška a odpružení s dlouhým zdvihem tvoří základ pro špičkové terénní vlastnosti zcela nové Třídy G. Čísla mluví sama za sebe:
• až 100% stoupavost na povrchu s vhodnou přilnavostí,
• světlá výška mezi nápravami minimálně 241 mm,
• maximální brodivost ve vodě a bahně 70 cm,
• stabilní jízda napříč svahem s bočním náklonem až do 35°,
• nájezdové úhly 31° vpředu a 30° vzadu (bez tažného zařízení).
Podvozek zcela nové Třídy G standardně zahrnuje adaptivní nastavitelné tlumiče, které byly u předchozích modelů k dispozici pouze jako volitelná výbava. Díky tomu vůz nabízí ještě lepší ovladatelnost na silnici i v terénu. Adaptivní tlumiče lépe vyrovnávají nerovnosti terénu a odolávají výrazně větším silám než pasivní tlumiče. Díky stabilizaci náklonu i sklonu systém plynule reguluje charakteristiku tlumičů v závislosti na jízdní situaci a automaticky omezuje pohyby karoserie. Jednotlivé komponenty adaptivních nastavitelných tlumičů jsou navrženy tak, aby vydržely extrémní podmínky, jako je prudký tlak vody, jízda bahnem, odletující kameny a hrubé nečistoty.
Nové menu a funkce OFFROAD COCKPIT poskytují mimo zpevněné cesty přehled o relevantních údajích pro jízdu v terénu, a to jak na displeji řidiče, tak na obrazovce infotainmentu, nechybí ani souhrn funkcí pro podporu jízdy v terénu.
Mercedes-Benz Třídy G po celých 45 let výrazně nezměnil svůj vzhled. Charakteristickým znakem zůstává jeho typicky hranatý tvar. Design je věrný původním liniím i v novém provedení. Tradičními rysy jsou i nadále důvěrně známé detaily. Patří mezi ně osobitý zvuk při zavírání dveří i nápadné kliky, robustní vnější ochranná lišta, na zadních dveřích umístěné rezervní kolo nebo vyčnívající ukazatele směru.
Vnější design zcela nové modelové řady je upraven jen jemně. Mezi viditelné změny patří maska chladiče se čtyřmi místo předchozích tří horizontálních lamel a oba nárazníky. Přední nárazník má charakteristicky hranatý tvar s novými čtvercovými výplněmi. Modely s konvenčním pohonem dostaly také některé prvky, které byly vyvinuty pro první plně elektrickou verzi této terénní legendy. Jedná se například o nové provedení A-sloupku, spoiler na hraně střechy nebo nové izolační materiály – to vše přispívá ke zlepšení aerodynamiky a zvýšenému akustickému komfortu.
Paleta pohonných jednotek pro zcela novou Třídu G je plně elektrifikovaná. Díky mild-hybridní technologii s integrovaným startér-generátorem (ISG) a 48voltovým palubním systémem nabízejí vyšší výkon při nižší spotřebě paliva. Elektrifikace zlepšila odezvu a komfort ovládání. Vedle nové verze Mercedes-AMG G 63 (kombinovaná spotřeba: 14,7–15,7 l/100 km, kombinované emise CO2: 335–358 g/km, emisní třída CO2: G) jsou k dispozici zcela nové varianty Mercedes-Benz G 500 (kombinovaná spotřeba: 10,9–12,3 l/100 km, kombinované emise CO2: 248–281 g/km; emisní třída CO2: G) a zcela nový Mercedes-Benz G 450 d (kombinovaná spotřeba: 8,7–10,0 l/100 km, kombinované emise CO2: 227–261 g/km, emisní třída CO2: G).
Zcela nový Mercedes-Benz G 500 je poháněn 3,0litrovým řadovým šestiválcem s dvojitým přeplňováním turbodmychadlem výfukových plynů a elektrickým pomocným kompresorem. Benzínový motor poskytuje výkon 330 kW (449 k) a maximální točivý moment 560 Nm. ISG nakrátko přidává dalších 15 kW (20 k) výkonu a 200 Nm točivého momentu a také napájí 48voltový palubní elektrický systém. Nabídku motorů uzavírá vznětový šestiválec ve zcela novém provedení G 450 d. Pohonná jednotka poskytuje výkon 270 kW (+15 kW) (367 k + 20 k). Točivý moment dosahuje 750 (+200) Nm.
Rozdělení točivého momentu motoru mezi kola přední a zadní nápravy je v poměru 40:60. Stálý pohon všech kol zajišťuje vynikající trakci. Redukce do terénu výrazně zvyšuje točivý moment na kolech při jízdě v náročných pasážích. Zároveň tím umožňuje snížit rychlost pro zdolání těžkých překážek a zvyšuje trakci. Díky tomu nová Třída G zvládá i velmi obtížný terén. Terénní redukci lze zařadit v režimu převodovky „N“ přes přepínač LOW RANGE až do rychlosti 40 km/h. Převodový poměr se pak změní z 1,00 v nastavení HIGH RANGE pro jízdu po silnici na 2,93. Z LOW RANGE na HIGH RANGE lze přepnout až do rychlosti 70 km/h.
Inteligentní vícelamelová spojka zajišťuje vynikající manévrovací schopnosti na všech druzích povrchu. Chová se jako automaticky řízený samosvorný diferenciál a reguluje chování vozidla za jízdy. Po aktivaci spínače uzávěrky mezinápravového diferenciálu zajistí 100% účinek uzávěrky.
Uzávěrky na předním a zadním diferenciálu jsou konstruovány jako klasické uzávěrky diferenciálů se 100% účinkem. Fungují čistě elektromechanicky a jsou plně propojené. Uzávěrky lze aktivovat individuálně během jízdy nejen s terénním převodem LOW RANGE, ale i se silničním HIGH RANGE. Po aktivaci uzávěrek se vozidlo automaticky přepne do off-roadového jízdního programu „Rock“. Spínače tří uzávěrek diferenciálů umožňují řidiči mít neustálý přehled o tom, která z uzávěrek je aktivována. Stav se zobrazuje také na středovém displeji.
V interiéru zcela nové Třídy G se terénní charakter snoubí se špičkovou výbavou. I uvnitř lze nalézt řadu prvků v duchu designu exteriéru. Například výdechy klimatizace mají kulatý tvar jako světlomety a jsou nyní k dispozici také s osvětlením. Kryty reproduktorů na palubní desce dále symbolizují nezaměnitelné vnější směrové ukazatele. Na straně spolujezdce se i nadále nachází robustní madlo pro jízdu v terénu. Spínače tří uzávěrek diferenciálů zůstávají ústředními prvky přepracovaného ovládacího panelu pro jízdu v terénu.
Informační a zábavní systém MBUX (podle angl. Mercedes-Benz User Experience) tvoří dva 31,2centimetrové (12,3palcové) displeje, jeden pro řidiče a jeden jako výstup infotainmentu. K dispozici je poprvé ve všech modelových variantách, a to s dotykovým ovládáním. Díky integraci systému MBUX je zcela nová Třída G digitálně propojená jako ještě nikdy předtím.
Na přání lze interiér zcela nové Třídy G vylepšit o další komfortní prvky. Volitelně se o větší pohodlí postará bezklíčkový přístup KEYLESS-GO, temperované držáky nápojů, Surround soundsystém Burmester® 3D a Multimediální systém MBUX High-End pro cestující na zadních sedadlech.