Sociální sítě
Nahoru

Hennessy a iniciativa Sázíme Česko zakládají les budoucnosti

České zastoupení značky Hennessy, ve spolupráci s iniciativou Sázíme Česko, nedávno prokázala, že udržitelnost je pro ně více než jen fráze. Během akcí, které se konaly 12. a 13. dubna, dokončila skupina dobrovolníků u Velkých Popovic ve středočeském kraji výsadbu 12 000 stromků, čímž započala tvorbu nového, klimaticky odolnějšího lesního ekosystému. Tento smíšený les nahradí původní smrkový les, který byl v minulosti poškozen kůrovcovou kalamitou. Tato akce je výrazným krokem v rámci globální strategie Hennessy „Cultivate Future“, která je vyjádřením odhodlání značky formovat pozitivní dopad na životní prostředí.

Od počátku své existence prokazuje Hennessy hluboký respekt k přírodě, a to zejména vůči lesům, které hrají nezastupitelnou roli v procesu výroby jejich legendárního koňaku. Lesy nejenže dodávají koňaku Hennessy jeho charakteristickou dřevitou barvu a bohatou chuť díky zrání v dubových sudech, ale jsou také nezbytné pro zachování biodiverzity a poskytování ekosystémových služeb. Výsadbová akce u Velkých Popovic spojila zaměstnance Hennessy s 90 dobrovolníky, včetně influencerů a veřejnosti.

Na 2 hektarech půdy, postižené kůrovcovou kalamitou, společně dokončili výsadbu 12 000 sazenic dubu, habru, lípy, břízy, buku, jeřábu a třešně. Akce proběhla ve spolupráci s iniciativou Sázíme Česko, která se věnuje odborným výsadbám na různých místech republiky, a je vyjádřením společného odhodlání a snahy o obnovu věkově i druhově diverzifikovaných lesů. Lesy, jako domov 80 % pozemské biodiverzity a zdroj humusu, vody, CO₂ i kyslíku, jsou neocenitelné pro náš ekosystém. V Česku sice existuje státní dotační program na obnovu lesů poškozených kůrovcem, ale nedávné průzkumy i zkušenosti lesníků ukazují, že obnova lesů s ohledem na klimatické změny není dostatečně efektivní. Proto je podpora ze strany soukromého sektoru, jako je Hennessy, klíčová a naléhavě potřebná.

Klíčovou postavou akce u Velkých Popovic je 22letý David Stejskal, který si jako malý kluk v lese na tomto pozemku hrál. Po letech se vrátil z ciziny a zjistil, že les, na který byl zvyklý, již neexistuje, jelikož byl zničený kůrovcem. Rozhodl se, že nebude jen nečinně stát, a ačkoli bylo jasné, že z téhle mýtiny nebude mít žádný zisk, pronajal si pozemek od původního majitele, aby se nyní s podporou Hennessy a Sázíme Česko chopil příležitosti k obnově lesa.

Tato výsadba byla již třetí svého druhu v této oblasti, přičemž předchozí stromky se již úspěšně ujaly. Díky spolupráci s místním odborným lesním hospodářem, s ekology a krajinným architektem Sázíme Česko se tak nyní na místě zakládá smíšený les odolný vůči měnícím se klimatickým podmínkám. Výsadba je však teprve prvním krokem. Díky partnerství Hennessy se Sázíme Česko a nasazení Davida bude nově vzniklý les v nejlepší péči. Oplocenky budou chránit mladé stromky před zvěří a pravidelné kontroly zajistí jejich zdravý růst. Ačkoliv není jisté, že všechny stromky dosáhnou dospělosti, každý z nich i každý dobrovolník má nezastupitelný význam pro obnovu lesního porostu.

Hennessy financuje nákup stromků a aktivně zapojuje své zaměstnance a influencery, kteří se dobrovolně připojili, aby se stali součástí této významné události. Všichni účastníci se také v minikurzu na místě dozvěděli o důležitosti správné výsadby lesů a péče o ně, což je klíčové pro udržení 34 % lesnatého pokryvu České republiky.

Značka Hennessy je hrdá na svou historii a tradici, ale současně se nebojí inovovat a přijímat zodpovědnost za budoucnost naší planety. Výsadba stromů je jen jedním z mnoha kroků, které podnikáme, abychom zajistili, že naše dědictví bude žít v harmonii s přírodou, která nám tolik dala,“ prozrazuje Ján Kotúč, country manager Moët Hennessy Czech Republic s.r.o.

S důrazem na dlouhodobou péči o vysazené stromy a udržitelné lesní hospodaření je Hennessy hrdým partnerem této ekologické obnovy. Věříme, že každý zasazený strom a každá pomáhající ruka jsou důležité pro budoucnost planety.

Více z rubriky Nadace a pomoc

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.