Sociální sítě
Nahoru

POC představuje zcela novou helmu Procen Air

Od začátku sezóny 2024 World Tour mnoho jezdců cyklistické stáje EF Pro Cycling závodí ve zcela nové přilbě, která nabourala tradiční představu o vysoce výkonné cyklistické přilbě a vedla k řadě úspěchů.

Procen Air je nejnovější silniční přilba POC s optimalizovanou aerodynamikou. Spojuje v sobě dlouholeté zkušenosti a intenzivní spolupráci s jezdci a výkonnostními experty EF Pro Cycling.

Přilba Procen Air se již letos objevila v mnoha závodech. Výzvou nebylo jen vyrobit rychlejší silniční přilbu. Bylo také potřeba, aby jezdcům pomohla zlepšit jejich výkon při dlouhých dnech v dynamickém, rychle se pohybujícím pelotonu, zlepšila jejich vidění, vnímání zvuku a ochránila je v případě pádu.

Magnus Gustavsson, ředitel divize Hard Goods společnosti POC, vysvětluje: „Z hlediska nárazů víme, jak vyrobit bezpečnou přilbu. Tady šlo spíše o to být na kole, v pelotonu, kde se kolem vás děje spousta věcí. Naším úkolem u modelu Procen Air bylo vytvořit přilbu s veškerou úsporou wattů jako u přileb pro časovku, aniž by byla ohrožena bezpečnost a zlepšila se schopnost jezdce slyšet a vidět.“

Jedná se o proces, který byl testován a zdokonalován několik let, jak popisuje výkonný ředitel společnosti EF Pro Cycling Peter Schep: „Poté, co jsme vyvinuli techniku umožňující lepší proudění vzduchu skrz aerodynamickou „časovkářskou“ přilbu Procen, řekli jsme si: „Koukej! Tohle vyřeší spoustu našich omezení“. V tu chvíli jsme mohli rychle přeřadit na vyšší rychlost a tuto výzvu jsme přijali. Pak už chtělo jen doladit dostatečné chlazení jezdce, zlepšit jeho zrakové a zvukové vnímání, aby věděl, co se děje za ním a kolem něj. Bezpečnost je vždy na prvním místě. S tímto vědomím jsme mohli vyvinout tuto přilbu. Rozhodně je výrazně rychlejší.“

Trofeo Felanitx-Colonia de Sant Jordi přes sólové vítězství Kristen Faulknerové na 50 km na Omloop van het Hageland až po vítězství Kim Cadzowové v GC na Trofeo Ponente v Rose – ženský tým vyhrál s přilbou Procen Air již sedm závodů.

Výsledky podpořily údaje, které tým POC a výkonnostní tým EF Pro Cycling shromáždily v aerodynamickém tunelu, pomocí počítačových simulací a během testů na silnici. Při porovnání se zavedeným a velmi rychlým modelem Ventral vykázala přilba Procen Air výrazný nárůst výkonu, který se obvykle pohyboval od 5 W při nízké rychlosti do 18 W při vysoké rychlosti (cca 30-60 km/h).

Dalším reálným příkladem zvýšeného výkonu jsou údaje, které stojí za krásným sólovým únikem Alberta Bettiola, který ho v březnu 2024 dovedl k vítězství na klasice Milán Turín. Alberto zaútočil 30 km před cílem a zbývající vzdálenost ujel za 39 minut.

I na silnici, kde si vítr fouká, jak chce, a na konci závodu se začíná projevovat námaha a únava, byl rozdíl pro Alberta a tým patrný, jak vysvětluje výkonný ředitel EF Pro Cycling Peter Schep – „Alberto měl během svého sóla průměr 46,5 km/hod. Podle našich výpočtů umožnily přilba Procen Air Albertovi překonat zbývající vzdálenost o více než deset sekund rychleji, než kdyby měl na hlavě přilbu POC Ventral. A navíc Procen Air zvládl nároky teplé 177kilometrové klasiky.“

Více z rubriky Sport

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.