Sociální sítě
Nahoru

Douglas opět navázal spolupráci s iniciativou Plastic Bank

Každoročně je na světě vyprodukováno přes 350 milionu tun plastu a 1,7 milionu je vyhozeno přímo do oceánů. Douglas se proto rozhodl se zapojením zákazníků přispět k jejich vyčištění. Za každý zakoupený produkt řady Douglas Collection se tak v červnu 2024 sesbírají dvě plastové lahve.

Projekt vznikl ve spolupráci s iniciativou Plastic Bank, která dlouhodobě buduje recyklační ekosystém po celém světě. Ten umožňuje sledovat pohyb každého plastu, který se stane jeho součástí. Bojuje tak nejen proti znečištění oceánů, ale také proti vysoké úrovni chudoby v rozvojových zemích.

Plastic Bank proces sběru plastů zabezpečuje pomocí technologie blockchain, která zajišťuje transparentnost celého procesu. Umožňuje tak přesné ověřování počtu sklizených odpadků a zaručuje, že za každý nákup od značky Douglas Collection bude sesbíráno odpovídající množství plastových lahví.

V Douglas jsme si vědomi své odpovědnosti a chceme přinést změnu v kosmetickém průmyslu. Snažíme se neustále snižovat naši ekologickou stopu a spolupráce s Plastic Bank je dalším krokem, jak toho docílit. Věnujeme se ale také jiným udržitelným projektům. Do roku 2030 jsme se zavázali, že 80 % našich značek bude veganských a beze zbytku budou mít recyklovatelné nebo znovuvyužitelné obaly. Již loni jsme v této snaze výrazně pokročili, neboť 94 % uváděných novinek se řadilo do kategorie veganské kosmetiky,“ říká József Basckai, CEO Parfumerií Douglas CZ & SK & HU.

Společnost Douglas má v oblasti udržitelnosti za sebou hned několik úspěšných projektů. Od roku 2020 jsou téměř všechny produkty privátní značky Douglas veganské a bez mikro plastů. Obsahují minimálně 79 % přírodních složek a jsou bez kontroverzních složek jako je silikon, parafín a palmový olej. Současně se dlouhodobě snaží o podporu evropského trhu, ze kterého pochází. Většina produktů jsou už nyní produkovány v EU.

Více z rubriky Nadace a pomoc

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.