komerční sdělení | 29.1.2019 | Martin Macourek

4 tipy, jak si najít lépe placenou práci

Už vás otravuje, že si lidé ve vašem okolí mohou dopřát značkové oblečení, dovolenou v tropických a exotických destinacích a večeře v restauracích s Michelinskou hvězdou? Přinášíme vám 4 jednoduché rady, jak si najít lépe placenou práci.

Změňte postoj k životu

V mnoha situacích stačí jen změnit váš postoj k životu. Práce vás nebaví a nenaplňuje? Zaměstnavatel s vámi nejedná férově? Dostáváte málo peněz? Máte pocit, že se váš životopis nebudeme nikomu líbit? Potřebujete zapracovat na sebemotivaci. Díky ní můžete v současné práci podat vyšší výkony, budete efektivnější a vaše práce vás dokonce začne bavit. Je sice pravda, že pokud chodíte do zaměstnání, které je v rozporu s vašimi hodnotami, těžko v ní budete hledat zalíbení a životní náplň.

Ale právě proto čtete, jak si najít lépe placenou práci, že? Rozlučte se se svým současným zaměstnavatelem, vkročte do nové životní etapy a začněte si hledat práci! Například na VímVíc.cz najdete nejen nabídky práce, ale také hodnocení zaměstnavatelů, abyste se vyhnuli zaměstnavatelům, kteří by se k vám nemuseli chovat férově.

Vytvořte si kvalitní životopis

Strukturovaný životopis je první kontakt mezi vámi a zaměstnavatelem. Personalisté musí denně projít desítky životopisů a selektovat ty dobré od těch méně dobrých. Pokud si vytvoříte kvalitní resumé, práci jim značně usnadníte. V první řadě si najděte vzor životopisu a řiďte se nejen jím, ale také několika jednoduchými pravidly.

Délka životopisu by neměla přesáhnout dvě strany. Buďte struční, sdělte jen relativní informace. Uveďte celé jméno, případně tituly. Kontaktní informace slouží k tomu, aby vás personalista z dané firmy zastihl. Samozřejmostí je také souhrn vzdělání a praxe, uveďte je od současnosti do minulosti. Pochlubte se tvrdými i měkkými dovednostmi, uveďte také vaše zájmy.

Zapracujte na svých dovednostech

Dovednosti lze dělit na tvrdé odborné dovednosti, tzv. hard skills a měkké dovednosti, tzv. soft skills. Do první skupiny spadají odborné znalosti a dovednosti a patří mezi ně například jazykové a počítačové dovednosti, dovednosti dělnických profesí, práce s technologiemi, účetnictví, právní znalosti, psaní všemi deseti a mnoho dalších.

Ve studii profesora Davida Deminga z Harvardské university nesoucí název „The Growing Importance of Social Skills in the Labor Market” to vypadá, že mnohem více bychom měli zapracovat na našich měkkých dovednostech. Tvrdé dovednosti, narozdíl od měkkých, lze totiž zautomatizovat. Do “soft skills” patří tzv. interpersonální dovednosti, tedy kompetence v oblasti chování vztahující se k sociální a emoční inteligenci. Těmi může být aktivní přístup, zvládání zátěže, osobní efektivita, kooperace, výkonnost nebo komunikační dovednosti.

Na řadě je pracovní pohovor

Dobrý strukturovaný životopis a dovednosti vztahující se k sociální a emoční inteligenci vám mohou již během selekce uchazečů a telefonického hovoru dopomoci k pozvání na běžný pracovní pohovor. Nebojte se během samotného pozvání zeptat na vše, co vás ohledně pohovoru zajímá. Dobrou otázkou je například to, jak byste na pohovor měli přijít oblečení. Proč?

V dnešní době se množství společností, včetně korporátních firem, snaží působit uvolněnějším dojmem. Ustupují od tradičního business oblečení a je naopak běžné vidět lidi ve firmě v tzv. business casual, tedy stále profesionálním, ale o něco uvolněnějším oblečení. Pokud nevíte, co daný dresscode znamená, právě na portálu BusinessAnimals.cz najdete články na téma lifestylu. Vyhnete se tak situaci, kdy si budete připadat nepatřičně vystrojení nebo naopak nedostatečně upravení.

Související články
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz