Japonská automobilka Lexus letos slaví třicet let své existence. Ta se začala psát ve Spojených státech, kde tento prémiový brand koncernu Toyota vznikl, a hned z něho o rok později dorazil do Evropy. Během té doby se stala tato značka, s deseti miliony prodaných vozů, synonymem ekologických hybridních aut, luxusu, designu a životního stylu založeného na originalitě a individualismu. Na oslavu výročí Lexus poprvé v ČR odhalil model UX a limitovanou edici sportovního kupé RC F pod označením Track Edition.
V hlavní roli hybrid: Jedním z největších témat pro Lexus je ekologie. Jako člen skupiny Toyota, která světu přinesla první ekologický hybridní pohon, přejal tuto technologii do svých vozů a ještě více ji zdokonalil. Zbořil tak mýtus, že se k luxusním vozům nehodí kombinace benzínového a elektro motoru. První hybrid Lexus představil v roce 2005 a dosud dodal hybridní pohon do 1,5 milionu aut. V současnosti jsou dvě třetiny Lexusů prodaných v Evropě hybridy. 95 procent prodaných vozů Lexus v Česku má hybridní pohon.
Lexus jako životní styl: Lexus není jen automobilka, ale také životní styl. Na bruselském letišti Lexus nedávno otevřel exkluzivní salonek. Návštěvníci si mohou vychutnat širokou škálu vybavení pro maximální pohodlí, relaxaci a zpříjemnění pobytu. Automobilka například také podporuje nadějné mladé designéry v rámci mezinárodní soutěže Lexus Design Award, jejíž výsledky se vždy vyhlašují na prestižním Milan Design Weeku.
Lexus se prohání nejen na silnicích, ale i na moři. Luxusní jachta LY 650 o délce 19,8 metrů se stává další vlajkovou lodí značky. První sériová plavidla by měla být dokončena v druhé polovině roku 2019.
V Česku je Lexus partnerem prestižního závodu Primátorky. Mezi české ambasadory patří pilot Petr Kopfstein, kuchař Zdeněk Pohlreich nebo akrobatický lyžař Tomáš Kraus.