Japonská automobilka Lexus letos slaví třicet let své existence. Ta se začala psát ve Spojených státech, kde tento prémiový brand koncernu Toyota vznikl, a hned z něho o rok později dorazil do Evropy. Během té doby se stala tato značka, s deseti miliony prodaných vozů, synonymem ekologických hybridních aut, luxusu, designu a životního stylu založeného na originalitě a individualismu. Na oslavu výročí Lexus poprvé v ČR odhalil model UX a limitovanou edici sportovního kupé RC F pod označením Track Edition.
![](http://iluxus.cz/wp-content/uploads/2019/04/Lexus-RC-F-Track-Edition.jpg)
Model spojující luxus a řemeslné zpracování Lexus je schopen celé odpoledne překonávat rekordy na okruhu a večer se vydat na pohodlnou jízdu domů. Cena limitované edice vozu RC F Track Edition na českém trhu byla stanovena na 3,5 milionu Kč. K prvním zákazníkům dorazí v příštím roce.
V hlavní roli hybrid: Jedním z největších témat pro Lexus je ekologie. Jako člen skupiny Toyota, která světu přinesla první ekologický hybridní pohon, přejal tuto technologii do svých vozů a ještě více ji zdokonalil. Zbořil tak mýtus, že se k luxusním vozům nehodí kombinace benzínového a elektro motoru. První hybrid Lexus představil v roce 2005 a dosud dodal hybridní pohon do 1,5 milionu aut. V současnosti jsou dvě třetiny Lexusů prodaných v Evropě hybridy. 95 procent prodaných vozů Lexus v Česku má hybridní pohon.
![](http://iluxus.cz/wp-content/uploads/2019/04/Lexus-UX.jpg)
Nejzásadnějším modelem letošního roku je nový model UX, který vstupuje na český trh. Je skvělým kompromisem mezi elegantním sedanem a praktickým crossoverem. Při projektování UX bylo cílem prolomit konvence a vytvořit ucelený design, který bude silný a stylový, což dokazuje i fakt, že jeho hlavní konstruktérkou je žena, nadaná Chika Kako.
Lexus jako životní styl: Lexus není jen automobilka, ale také životní styl. Na bruselském letišti Lexus nedávno otevřel exkluzivní salonek. Návštěvníci si mohou vychutnat širokou škálu vybavení pro maximální pohodlí, relaxaci a zpříjemnění pobytu. Automobilka například také podporuje nadějné mladé designéry v rámci mezinárodní soutěže Lexus Design Award, jejíž výsledky se vždy vyhlašují na prestižním Milan Design Weeku.
![](http://iluxus.cz/wp-content/uploads/2019/04/Lexus-UX-a-akrobatický-pilot-Petr-Kopfstein.jpg)
Pilot Petr Kopfstein nemiluje pouze hodinky Fortis, které léta zdobí jeho zápěstí, ale stal se také tváří značky Lexus.
Lexus se prohání nejen na silnicích, ale i na moři. Luxusní jachta LY 650 o délce 19,8 metrů se stává další vlajkovou lodí značky. První sériová plavidla by měla být dokončena v druhé polovině roku 2019.
V Česku je Lexus partnerem prestižního závodu Primátorky. Mezi české ambasadory patří pilot Petr Kopfstein, kuchař Zdeněk Pohlreich nebo akrobatický lyžař Tomáš Kraus.