Sociální sítě
Nahoru

Ekologie, luxus, design: Lexus slaví 30 let

Japonská automobilka Lexus letos slaví třicet let své existence. Ta se začala psát ve Spojených státech, kde tento prémiový brand koncernu Toyota vznikl, a hned z něho o rok později dorazil do Evropy. Během té doby se stala tato značka, s deseti miliony prodaných vozů, synonymem ekologických hybridních aut, luxusu, designu a životního stylu založeného na originalitě a individualismu. Na oslavu výročí Lexus poprvé v ČR odhalil model UX a limitovanou edici sportovního kupé RC F pod označením Track Edition.

Model spojující luxus a řemeslné zpracování Lexus je schopen celé odpoledne překonávat rekordy na okruhu a večer se vydat na pohodlnou jízdu domů. Cena limitované edice vozu RC F Track Edition na českém trhu byla stanovena na 3,5 milionu Kč. K prvním zákazníkům dorazí v příštím roce.

V hlavní roli hybrid: Jedním z největších témat pro Lexus je ekologie. Jako člen skupiny Toyota, která světu přinesla první ekologický hybridní pohon, přejal tuto technologii do svých vozů a ještě více ji zdokonalil. Zbořil tak mýtus, že se k luxusním vozům nehodí kombinace benzínového a elektro motoru. První hybrid Lexus představil v roce 2005 a dosud dodal hybridní pohon do 1,5 milionu aut. V současnosti jsou dvě třetiny Lexusů prodaných v Evropě hybridy. 95 procent prodaných vozů Lexus v Česku má hybridní pohon.

Nejzásadnějším modelem letošního roku je nový model UX, který vstupuje na český trh. Je skvělým kompromisem mezi elegantním sedanem a praktickým crossoverem. Při projektování UX bylo cílem prolomit konvence a vytvořit ucelený design, který bude silný a stylový, což dokazuje i fakt, že jeho hlavní konstruktérkou je žena, nadaná Chika Kako.

Lexus jako životní styl: Lexus není jen automobilka, ale také životní styl. Na bruselském letišti Lexus nedávno otevřel exkluzivní salonek. Návštěvníci si mohou vychutnat širokou škálu vybavení pro maximální pohodlí, relaxaci a zpříjemnění pobytu. Automobilka například také podporuje nadějné mladé designéry v rámci mezinárodní soutěže Lexus Design Award, jejíž výsledky se vždy vyhlašují na prestižním Milan Design Weeku.

Pilot Petr Kopfstein nemiluje pouze hodinky Fortis, které léta zdobí jeho zápěstí, ale stal se také tváří značky Lexus.

Lexus se prohání nejen na silnicích, ale i na moři. Luxusní jachta LY 650 o délce 19,8 metrů se stává další vlajkovou lodí značky. První sériová plavidla by měla být dokončena v druhé polovině roku 2019.

V Česku je Lexus partnerem prestižního závodu Primátorky. Mezi české ambasadory patří pilot Petr Kopfstein, kuchař Zdeněk Pohlreich nebo akrobatický lyžař Tomáš Kraus.

Více z rubriky Auta

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.