Sociální sítě
Nahoru

Ctižádostivý Ford Puma přijíždí do Čech

Nový kompaktní crossover Ford Puma kombinuje emotivní design exteriéru s nejlepším zavazadlovým prostorem v dané třídě a propracovaným mild-hybridním pohonem. Vyspělá 48V technologie Ford mild-hybrid se v praxi projevuje pohotovými reakcemi hnací soustavy, solidní dynamikou a příznivou spotřebou paliva. Mild-hybridní ústrojí spojuje pomocný elektrický pohon se zážehovým tříválcem 1.0 EcoBoost o výkonu až 114 kW (155 k).

Puma otevírá novou kapitolu v historii designové identity značky Ford. Vyznačuje se vysoko položenými světlomety a dynamickými proporcemi. Vyšší stavba karoserie přispívá k lepšímu přehledu řidiče a podílí se také na tom, že Puma nabízí zavazadlový prostor o objemu 456 litrů. To představuje nejlepší hodnotu mezi srovnatelnými kompaktními crossovery.

.Již v loňském roce Ford oznámil, že všechny jeho modely od nového Focusu dál budou k dostání také v nějaké elektrifikované variantě. Zákazníci nového Fordu Puma budou jako jedni z prvních těžit z předností nové mild-hybridní konstrukce Fordu. Je navržena takovým způsobem, aby snižovala spotřebu paliva, ale přitom nabízela výkon a dynamiku odpovídající charakteru značky Ford.

Technologie mild-hybrid kombinuje zážehový motor 1.0 EcoBoost s řemenem poháněným integrovaným startér/generátorem o výkonu 11,5 kW. Startér/generátor zde nahrazuje běžný alternátor. Při brzdění a jízdě setrvačností dokáže zachycovat energii, jež jinak přichází nazmar, a využívat ji k dobíjení lithium-ion baterie. Ta pracuje s napětím 48 V a je chlazená vzduchem.

Startér-generátor zároveň účinkuje jako elektromotor. V případě potřeby asistuje tříválcovému spalovacímu motoru 1.0 EcoBoost při akceleraci a napájí také elektrické příslušenství vozu. Inteligentní mild-hybridní hnací soustava bude nabízena ve variantách nejvyššího výkonu 92 kW (v České republice později během roku 2020) a 114 kW (125 a 155 k). Systém přitom nepřetržitě vyhodnocuje aktuální provozní situaci a rozhoduje se, kdy a jak intenzivně dobíjet baterii.

Navzdory půdorysu, srovnatelnému s technicky příbuznou Fiestou, se nový Ford Puma vyznačuje proporcemi vozu kategorie SUV. Nízká, dozadu se svažující linie střechy mu uděluje nezaměnitelnou siluetu. Karoserie nenásleduje trend klínovitých profilů, v zájmu vyvážených proporcí má naopak plošší linii pontonu. Zvýrazněné lemy blatníků akcentují sportovní charakter Pumy. Expresivní přídi dominují rafinovaně tvarované světlomety, posazené vysoko na blatnících. LED mlhová světla jsou integrovaná do otvorů v nárazníku, které vedou vzduch okolo předních kol tak, aby snižovaly turbulence.

Více z rubriky Auta

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.
  • Villa Journal
    Villa journal je jediný časopis zaměřený na rezidenční bydlení a orientuje se na špičkové realizace, moderní architekturu a nadstandardní služby z této oblasti.