Sociální sítě
Nahoru

Automobilka Ford se vzhlédla ve fúzi světů

Jižanský temperament novému crossoveru Puma rozhodně nechybí. Už od první myšlenky na jeho existenci bylo zřejmé, že se od všech ostatních projektů ambiciózní automobilky musí lišit. To se podařilo, stále si však zachovává zakořeněné geny svých předchůdců, na něž jsou designéři náležitě hrdí.

Nezaměnitelnou image v rodině automobilky udává ona nízká, dozadu se svažující linie střechy, se kterou se u technicky příbuzných vozů Ford jen tak nelze potkat. Jedná se totiž o velmi specifický crossover, v jehož nátuře se mísí kompaktnost Fiesty s praktičností SUV, jako je například Kuga či Edge. A kde jinde představit vrcholovou variantu Puma ST-Line X Vignale, než na místě, kde se potkávají temperamentní světy – v kultovním hotelu Nobu na samém okraji andaluské Marbelly.

Filosofie slavného japonského šéfkuchaře a hoteliéra Nobu Matsuhisu skvěle vystihuje kontrasty, jež v sobě Ford Puma kombinuje. „Zákazníci nám řekli, že chtějí kompaktní automobil s výrazným vzhledem, ale i praktickými detaily pro každodenní život. Výsledkem je zcela nový Ford Puma – charismatický a praktický vůz s moderními technologiemi od masážních sedadel po mild-hybridní pohon,“ pronesl během slavnostního večera v zahradách přímořského resortu Stuart Rowley, prezident Ford of Europe.

Jak označení Puma ST-Line X Vignale napovídá, jedná se o vyšperkovanou variantu ST-Line se sportovním podvozkem a dynamicky stylizovaným designem, který definují například poměrně vysoko usazené světlomety navazující rozložením LED na původní proporce světel historického modelu Puma. Verze Vignale, na které velmi pečlivě pracoval tým designéra Murata Gülera, bude odlišná nejenom exteriérem, což je patrné například z unikátně navržené masky chladiče, ale výrazně se bude lišit i uvnitř.

Jejími rozlišovacími znaky jsou matné hliníkové provedení horní mřížky, černá spodní mřížka, spodní partie zadního nárazníku lakované v barvě karoserie a rozměrný zadní spoiler,“ zaznívá během prezentace ve vybudovaném Puma Design Lounge. Ve standardní výbavě však nebudou chybět ani sedadla potažená kůží Windsor. Ty navíc potěší funkcí ulevující masáže beder, což bezpochyby cestování zpříjemní. Audiosystém vyvinutý prémiovou značkou Bang & Olufsen bude dodávaný v konfiguraci deseti reproduktorů včetně subwooferu o celkovém výkonu 575 wattů.

Pravidelným únikům z velkých měst předurčený mild-hybrid Puma překvapí i vyznavače sportů. Přes své poměrně malé rozměry totiž disponuje abnormálně velkým zavazadlovým prostorem o objemu 456 litrů. Co si pod tím představit? V základní konfiguraci pojme po sklopení zadních sedadel předmět o rozměrech 112 x 97 x 43 cm, bez nutnosti jejich sklopení však přijde vhod MegaBox – snadno umyvatelný prostor pod dnem kufru předurčený pro rozměrnější zavazadla, jako jsou například dva golfové bagy.

I zde potěší, že Ford konečně integroval v této tříbě bezdotykové ovládání dveří. Stačí tak mávnout nohou pod nárazníkem. „Po celou dobu vývoje bylo naším cílem dosáhnout bezprecedentní úrovně praktičnosti v kompaktním a hospodárném balení,“ řekl Norbert Steffens, šéfkonstruktér programu Puma. „Unikátní MegaBox a krycí plato jsou příkladem inovativního myšlení, které nám pomohlo dosáhnout požadované flexibility bez designových kompromisů.“

Více z rubriky Auta

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.
  • Villa Journal
    Villa journal je jediný časopis zaměřený na rezidenční bydlení a orientuje se na špičkové realizace, moderní architekturu a nadstandardní služby z této oblasti.