Sociální sítě
Nahoru

KARA LAB pod taktovkou Jana Černého

Tradiční česká módní značka KARA zažívá renesanci. Její nový kreativní ředitel Jan Černý zcela přetransformoval obchod v pražské Maiselově ulici na zážitkový butik výjimečný svým interiérem, způsobem prodeje i výběrem jednotlivých modelů. Prodejna, nově pojmenovaná KARA LAB, má symbolizovat vizi, jak bude KARA vypadat příštích dvacet let.

  Tradiční adresa, nové pojetí. Obchod značky KARA v Maiselově ulici je nyní převlečen do nového kabátu a nabídne selekci modelů, za jehož výběrem bude stát sám Jan Černý. V KARA LAB je nyní k mání například série unisexových kabelek Blackbag #1. „Rozhodně nebudou chybět ikonické KARA kousky, jako jsou kožené trenčkoty, křiváky nebo bombery. Zařadil jsem ale také například safari komplet nebo oversized košili s páskem. Je tu i pánská sekce, v níž je například semišový trenčkot,“ popisuje prostor Černý.

KARA LAB je nově pojata jako multifunkční prostor. Zákazníci zde najdou to nejlepší, co aktuálně KARA nabízí. Budou se tu pořádat eventy, setkání se slavnými osobnostmi čí představení nových kolekcí. Kromě showroomu poslouží prostor i jako fotostudio.

Je to taková moje laboratoř, kde je možné téměř všechno. Bylo pro mě zásadní ztvárnit v tomto prostoru cestu, jakou bych si přál, aby se KARA v budoucnosti ubírala. Uvědomuji si, že jde o značku s dlouholetou tradicí a věrnými zákaznicemi. A na tom chci stavět. Lehce ji zmodernizovat a spíše se soustředit na vystavení základních kusů šatníku v kůži, která je nadčasový materiál a vydrží léta. Určitě nemám ambici tlačit KARU do ultramoderních trendů,“ vysvětluje Jan Černý, který interiér KARA LABu sám navrhl.

Filozofie propojující moderní prvky a odkazy na tradice značky KARA se prolíná celým prostorem. „Proměna probíhala v podstatě stylem řízené demolice. Úplně všechno ze starého obchodu jsme odstranili a šli jsme ještě dál ke kořenům. Hlavním prvkem jinak čistého prostoru je konstrukce vytvořená ze čtyř nepoužívaných dvoupatrových štendrů, které jsme objevili přímo v KARA Trutnov. Ty jsme rozvařili a znovu zaklínili do sebe tak, že vypadají téměř jako lešení. Navíc využíváme materiál, který už existuje, což je velmi udržitelné přemýšlení nad retail prostorem,“ popisuje návrhář.

Industriální styl podporují hliníkové policové systémy, na tradice naopak odkazuje například starý šicí stroj využitý jako dekorace. Eleganci a sofistikovanost prostoru dodávají svítidla, která navrhla Lucie Koldová pro Brokis. Přehlídku kontrastů završuje velká mramorová deska zdobící starou konstrukci nabarvenou na blankytně modrou. „KARA byla v Česku dlouho považovaná za velmi luxusní značku. Tímto výjimečným artefaktem jsme chtěli její pověst reinterpretovat. Bledě modrá barva pak odkazuje na oblohu, která nás spojuje a je nad námi všemi,“ vysvětluje Černý použitou symboliku.

Modrá se v obchodě objevuje i na dalších detailech, jako jsou například uniformy prodejních asistentek. Ty jsou zároveň inspirované tradičními krejčovskými plášti a nad kapsičkou mají ještě vyšité krejčovské nůžky, což lze vnímat jako poctu tradičnímu řemeslu.

Více z rubriky Dámský svět

  • Velký návrat Must de Cartier

    Slavná kolekce kabelek Must de Cartier hlásí svůj velký návrat. Model Game Bag, který získal velkou oblibu ihned po svém uvedení...

    Jan Pešek25.11.2020
  • PBG studio a Nicole Kudelková v kooperaci

    Nová kolekce značky PBG byla představena na právě ukončeném Designbloku. Jedná se o kabelky typu Tote bag tentokrát ve spolupráci s...

    Karolína Steinbergerová13.10.2020
  • Ochranný štít Louis Vuitton reagující na okolní světlo

    Štít LV Shield je nepřehlédnutelnou „ozdobou“ hlavy – nabízí styl i ochranu. Pružný řemínek se vzorem Monogram pohodlně obepne hlavu; černé...

    Jan Pešek6.10.2020
  • Zelené „krásky“ Folbeur

    Módní návrhář Gianni Versace kdysi řekl: „Žít bez barev je nesmyslné a absurdní, barvy rozjasňují, oživují, povzbuzují a přinášejí potěšení těm,...

    Marek Zelený6.10.2020
  • Modest fashion propojující světy

    Dílo návrhářky Mirky Talavaškové je synonymem čistých linií a modest stylu. Mezníkem se stala klientka, která se kvůli práci stěhovala do...

    Marek Zelený9.9.2020
  • Gabriela Milfortová radí: Když nevíš, řekni „ano“

    Když nevíš, řekni „ano“. Tímto souvětím by příspěvek mohl skončit. Sice bychom se dopustili radikálního zjednodušení, ale někdy je to právě...

    Marek Zelený26.8.2020
  • Speciální „capsule“ kolekce kabelek Serpenti

    Římská luxusní značka, mladá a talentovaná tokijská designérka a nejslavnější had na světě. Bvlgari a Yoon, brilantní žena v čele nové...

    Marek Zelený11.8.2020
  • Smysl pro dobrodružství

    Podzim je za dveřmi a studio PBG přichází s novou kolekcí, která je smyslná, ženská, sebejistá a dobrodružná. Proč? Protože právě...

    Karolína Steinbergerová11.8.2020
  • Lněné sukně na míru s ručně tkaným pásem

    Značka Ecstatic Travel představuje krásné lněné sukně v mnoha barvách, doplněné o ručně tkané pásy z Bhútánu. Každá sukně je šitá...

    Jan Pešek23.6.2020
Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.