Sociální sítě
Nahoru

KARA LAB pod taktovkou Jana Černého

Tradiční česká módní značka KARA zažívá renesanci. Její nový kreativní ředitel Jan Černý zcela přetransformoval obchod v pražské Maiselově ulici na zážitkový butik výjimečný svým interiérem, způsobem prodeje i výběrem jednotlivých modelů. Prodejna, nově pojmenovaná KARA LAB, má symbolizovat vizi, jak bude KARA vypadat příštích dvacet let.

  Tradiční adresa, nové pojetí. Obchod značky KARA v Maiselově ulici je nyní převlečen do nového kabátu a nabídne selekci modelů, za jehož výběrem bude stát sám Jan Černý. V KARA LAB je nyní k mání například série unisexových kabelek Blackbag #1. „Rozhodně nebudou chybět ikonické KARA kousky, jako jsou kožené trenčkoty, křiváky nebo bombery. Zařadil jsem ale také například safari komplet nebo oversized košili s páskem. Je tu i pánská sekce, v níž je například semišový trenčkot,“ popisuje prostor Černý.

KARA LAB je nově pojata jako multifunkční prostor. Zákazníci zde najdou to nejlepší, co aktuálně KARA nabízí. Budou se tu pořádat eventy, setkání se slavnými osobnostmi čí představení nových kolekcí. Kromě showroomu poslouží prostor i jako fotostudio.

Je to taková moje laboratoř, kde je možné téměř všechno. Bylo pro mě zásadní ztvárnit v tomto prostoru cestu, jakou bych si přál, aby se KARA v budoucnosti ubírala. Uvědomuji si, že jde o značku s dlouholetou tradicí a věrnými zákaznicemi. A na tom chci stavět. Lehce ji zmodernizovat a spíše se soustředit na vystavení základních kusů šatníku v kůži, která je nadčasový materiál a vydrží léta. Určitě nemám ambici tlačit KARU do ultramoderních trendů,“ vysvětluje Jan Černý, který interiér KARA LABu sám navrhl.

Filozofie propojující moderní prvky a odkazy na tradice značky KARA se prolíná celým prostorem. „Proměna probíhala v podstatě stylem řízené demolice. Úplně všechno ze starého obchodu jsme odstranili a šli jsme ještě dál ke kořenům. Hlavním prvkem jinak čistého prostoru je konstrukce vytvořená ze čtyř nepoužívaných dvoupatrových štendrů, které jsme objevili přímo v KARA Trutnov. Ty jsme rozvařili a znovu zaklínili do sebe tak, že vypadají téměř jako lešení. Navíc využíváme materiál, který už existuje, což je velmi udržitelné přemýšlení nad retail prostorem,“ popisuje návrhář.

Industriální styl podporují hliníkové policové systémy, na tradice naopak odkazuje například starý šicí stroj využitý jako dekorace. Eleganci a sofistikovanost prostoru dodávají svítidla, která navrhla Lucie Koldová pro Brokis. Přehlídku kontrastů završuje velká mramorová deska zdobící starou konstrukci nabarvenou na blankytně modrou. „KARA byla v Česku dlouho považovaná za velmi luxusní značku. Tímto výjimečným artefaktem jsme chtěli její pověst reinterpretovat. Bledě modrá barva pak odkazuje na oblohu, která nás spojuje a je nad námi všemi,“ vysvětluje Černý použitou symboliku.

Modrá se v obchodě objevuje i na dalších detailech, jako jsou například uniformy prodejních asistentek. Ty jsou zároveň inspirované tradičními krejčovskými plášti a nad kapsičkou mají ještě vyšité krejčovské nůžky, což lze vnímat jako poctu tradičnímu řemeslu.

Více z rubriky Dámský svět

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.
  • Villa Journal
    Villa journal je jediný časopis zaměřený na rezidenční bydlení a orientuje se na špičkové realizace, moderní architekturu a nadstandardní služby z této oblasti.