Sociální sítě
Nahoru
reklama

Umělci proměnili Lexus UX v květinovou zahradu

Vítězem druhého ročníku výtvarné soutěže UX Art Car se stalo ztvárnění tradiční japonské meditační zahrady. V projektu „Zenová zahrada“ studia Clap ze španělské Valencie byla celá karoserie prémiového kompaktního crossoveru firmy Lexus pokryta speciálním vzorem tvořeným tisíci papírových okvětních lístků.

Pozoruhodné jednobarevné dílo získalo cenu veřejnosti v konkurenci šesti předložených výtvarných projektů prezentovaných společností Lexus Spain na webových stránkách pro zákazníky.

Snímky vozu, zachycující mimořádné detaily hotového díla, byly pořízeny na nádvoří klubu Alma v Madridu. Výtvarníci Jordi Iranzo a Angela Montagudová z Clap Studia pracovali na vozidle po dobu jednoho měsíce, kdy se nechali inspirovat klíčovými kvalitami modelu UX, kterými jsou technologie, design, inovace a pozornost věnovaná každému detailu.

Clap Studio se pokusilo vyjádřit podstatu světa v dokonale harmonickém soužití člověka s přírodou. „Naším konceptem je zenová zahrada, která reprezentuje určitý duševní stav: klid a ryzí uvědomění,“ vysvětlili.

Tradiční japonská zahrada spojuje nevázaný a náhodný charakter přírody, která vždy nachází cestu k růstu, s precizními a magickými kvalitami dovedenými lidskou rukou k dokonalosti: symetrií, technologiemi a inovacemi.

„Lexus v naší zenové zahradě prezentuje dokonalou harmonii, která je spojením přírody, technologií a inovací. Lidské dílo představující geometrické křivky a bezchybnou symetrii, pokryté rostlinným životem,“ uvedl Iranzo.

Použili jsme papír, důležitý prvek japonské kultury, pokrývající exteriér vozidla v podobě květeny a dodávající tomuto vozu objem. Další klíčovou kvalitou japonského umění a designu je světlo, které zde proměňuje Lexus UX v živou věc. V závislosti na poloze, tónu a intenzitě světla se v průběhu dne tvoří stále jiné struktury a barvy,“ popisuje Montagudová.

Více z rubriky Auta

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.