Off-roady & SUV | 5.12.2023 | Marek Zelený

Kultovní Toyota Hilux je tu poprvé s hybridním motorem

Nový Hilux Hybrid 48V je první elektrifikovanou verzí ikonického pick-upu, která přináší hospodárnější provoz, vylepšené jízdní schopnosti a vyšší míru pohodlí při jízdách ve městě i v terénu.

Hilux již od svého uvedení v roce 1968 na japonském trhu překvapuje svojí kvalitou, odolností a spolehlivostí. Zařadil se tak mezi nejznámější užitkové modely od Toyoty a současně stal ikonickým univerzálem, který se stejně dobře cítí při projížďkách ve městě, jako při zdolávání nejnáročnějších terénů této planety.

Zástavbou 48V hybridního systému Toyota potvrzuje svůj multi-technologický přístup k uhlíkové neutralitě. Toyota je přesvědčena, že každý zákazník si zaslouží možnost výběru z cenově dostupných a praktických vozů včetně užitkových a terénních vozidel.

Hilux Hybrid 48V, pyšnící se kultovním vzhledem modelů Hilux a dostupný výhradně v karosářském provedení Double Cab, zaujme suverénní trojrozměrnou maskou chladiče a provedením předního nárazníku s důrazem na robustní a neohrožený postoj pick-upu.

Pohodlný a prostorný interiér nové Toyoty Hilux Hybrid 48V vylepšuje bohatá výbava včetně moderního systému palubního infotainmentu a nejnovějších technologií Toyota Safety Sense.

Výkonný naftový motor 2,8 litru byl posílen hybridním 48V systémem, jehož konstrukce zohledňuje specifické požadavky tohoto univerzálně využitelného pick-upu od Toyoty.

Spalovací motor prostřednictvím řemene pohání kompaktní motorgenerátor, který nabíjí novou 48V lithiovou baterii, jejíž kompaktní rozměry umožnily zástavbu pod zadními sedadly bez negativních dopadů na místo v kabině. Hybridní 48V baterie o hmotnosti pouhých 7,6 kg současně prostřednictvím nového DC/DC měniče napájí 12V palubní systém.

Nová baterie se podobně jako u plně hybridních vozů od Toyoty dobíjí při zpomalování, kdy účinně rekuperuje kinetickou energii, která by jinak přišla vniveč, a současně zlepšuje brzdné schopnosti vozu. Nabitá baterie prostřednictvím motorgenerátoru posiluje výkon o 16 koní (12 kW) (resp. točivý moment o 65 Nm) ve prospěch akcelerace, dynamiky a provozní efektivity.

Robustní a současně kompaktní motorgenerátor snese náročnější pracovní prostředí, kterému jsou užitkové vozy tradičně vystavovány. Spalovací motor byl upraven k zástavbě hybridního systému pohonu. Nový napínák řemene se dvěma rameny společně s pevnějším materiálem řemene přispívá k lepším jízdním vlastnostem a tišší jízdě při zachování proslulé odolnosti modelu Hilux.

Motorgenerátoru sekunduje výkonný a osvědčený naftový motor Euro 6d s ventilovým rozvodem DOHC 16v, zdvihovým objemem 2,8 litru a výkonem 204 koní (150 kW) při 3400 ot/min, resp. točivým momentem 500 Nm v pásmu 1600–2800 ot/min.

Motor používá systém vstřikování paliva typu Common Rail, turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a mezichladič s kapalinovým chlazením. Z opatření ke snížení výfukových emisí jmenujme oxidační katalyzátor, filtr pevných částic, technologii selektivní katalytické redukce (SCR) a systém vstřikování močoviny.

Hilux Hybrid 48V, podobně jako stávající modely Hilux, Land Cruiser a PROACE, může spalovat naftu HVO100, tedy nefosilní palivo vyráběné ze 100% obnovitelných zdrojů.

Související články
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz