Po téměř patnácti letech profesního angažmá ve společnosti Elton hodinářská, a.s. a rozvoji značky Prim, respektive Prim Manufacture 1949, došlo mezi někdejšími akcionáři k dohodě o ukončení spolupráce s Janem Prokopem. Stalo se tak po oboustranně korektním jednání, které by mělo umožnit plynulou kontinuitu prodeje i servisu všem dosavadním zákazníkům. Vzhledem k plánům Jana Prokopa setrvat i nadále ve stejném oboru lze očekávat, že budoucí vztahy budou sice principiálně konkurenční, ale korektní. Měli jsme tu možnost a zeptali jsme se na plány do budoucna. Koneckonců je právě Jan Prokop váženou osobností české hodinařiny a zasloužil se za to, že luxusní zlaté hodinky s hlavičkou Prim Manufacture 1949 zdobí zápěstí mnohých úspěšných podnikatelů, právníků i politiků.
Proč jste se vlastně rozhodl po tolika letech učinit tento krok?
„Jednoduše jsem potřeboval novou životní výzvu. Rozhodl jsem se splnit si další ze svých snů – začít vyrábět vlastní hodinky. Proto jsem se také spojil českým nezávislým hodinářem Martinem Brožem, se kterým jsme se již v před rokem sešli na projektu Pivního orloje. Spolupráce nás hodně sblížila a uvědomili jsme si, že máme nejen stejné cíle, ale i představy jak jich dosáhnout. Uvědomili jsme si také, že společně jsme schopní dokázat velké věci, a to myslím nejen rozměry.“
Jakým směrem se tedy bude nová značka vyvíjet? Můžeme se těšit na něco komplikovanějšího než byly doposavad klasické „trojručky“ či chronografy?
„Pod společnou značkou Prokop & Brož máme nyní v úmyslu vyrábět především zakázkové solitérní hodinky, kde zákazník bude moci ovlivňovat nejen vzhled hodinek, ale i způsoby ukazování času. Sice si netroufneme na hodinky s tourbillonem, ale i tak dokážeme mnoho zajímavých hodinářských komplikací, po kterých má klientela již delší dobu volala. Dokážeme uspokojit i nároky na případné menší série standardnějších hodinek. A jak jsme si ověřili při realizaci Pivního orloje, má smysl se věnovat i velkým věžním hodinám, protože úspěch orloje nám přinesl i několik zakázek na renovaci starých věžních strojů a dokonce i k výrobě nových.“
Dá se hovořit o přímé konkurenci v rámci hodinek Prim Manufacture 1949 a nové značky Prokop & Brož?
„Víte, opravdu se domnívám, že vzhledem k rozdílnému charakteru hodinek, které tradiční výrobce Elton nabízí a těch, které se chystáme nyní vyrábět my, si ani přímo konkurovat nebudeme a prakticky ani nemůžeme. Rozdíl je i v tom, že Elton sází na tradici, zatím co my se chceme stát budoucností české hodinařiny. Počkejte si několik týdnů, brzy vám odhalím naše první projekty a jejich technickou dokumentaci či grafické návrhy.“