Letecká společnost Emirates představuje exkluzivní kolekci vín Emirates Vintage Collection – výběr nejlepších vín ze sklípku v Burgundsku, kde čekaly celých 15 let. Do výběru jsou zahrnuta vína Château Cheval Blanc 2004, Château Haut Brion 2004, Château Mouton Rothschild 2001 a Château Margaux 1998. Vzhledem k omezené dostupnosti budou tato vína servírována ve First Class na vybraných trasách a po omezenou dobu.
Od roku 2006 společnost Emirates nakupuje vína pro dlouhodobé skladování. Mnoho z nich bylo objednáno ještě před uvedením na trh nebo v době, kdy ještě dozrávala v sudech. Aerolinkám se podařilo vybudovat přímé vztahy s nejprestižnějšími světovými vinicemi, kolekce tak reprezenuje to nejlepší, co mohou nabídnout.
„Šli jsme přímo za vinaři, vybrali tyto ročníky a uložili do sklepa v Burgundsku na 15 let. Stálo nás to velkou trpělivost, investici a samozřejmě dlouhodobé plánování. Naším cílem ale bylo vždy překvapovat a potěšit naše zákazníky, což se, myslím, díky tomuto výběru opět podaří,“ říká Joost Heymeijer, Senior Vice President, Inflight Catering (catering poskytovaný během letu) společnosti Emirates. „Připravili jsme vše tak, aby se prezentace vín a servis nijak nelišily od servisu v nejlepších světových restaurací. Od tréninku posádky, přes redesign našeho skla po párování s pokrmy,“ dodává.
Tato speciální kolekce byla představena na letu do Paříže, a to s vínem Château Cheval Blanc 2004 a 2006, které si pasažéři vychutnali ve výšce 40 000 stop v ikonickém Lounge A380. Speciální menu, které je inspirováno regionální kuchyní, představuje na každé trase a ke každému vínu unikátní pokrmy. Například na letech z Dublinu je zmíněné víno servírováno s irským hovězím filetem, s gratinovanými brambory dauphinois, krémovým pórkem, špenátem, baby karotkou a šťávou ze šalotky. Na letech do Ženevy bude Château Cheval Blanc párováno se zvěřinou a tymiánovou šťávou, blanšírovanou kedlubnou, baby karotkou a brokolicí.
Během roku aerolinky ohromí své pasažéry s celkem čtyřmi víny, a to na trasách v Evropě, Americe, Asii a Austrálii. Tento výběr je svědectvím soustavných investic Emirates do vín z Bordeaux, jádro vinného listu společnosti. V minulém roce aerolinky investovaly 56 mil dolarů do vína a šampaňského z Francie. Od roku 2006 pak investice do vína po celém světě činily 780 milionů dolarů. Dnes Emirates nabízí přes 80 vybraných vín, která jsou servírována denně napříč celou sítí. Hned jak dosáhnou zralosti, přibydou ve sbírce v následujících několika letech další vína. Aktuálně se ve sklepích společnosti Emirates nachází přes 4,7 milionů lahví vína, z nichž některá budou servírována až v roce 2027.