Sociální sítě
Nahoru

Sports Tourer s větším důrazem na sport

Nový Mercedes-Benz třídy B klade ve svém označení „Sports Tourer“ větší důraz na sportovní charakter, což dává v porovnání se svým předchůdcem najevo dynamičtějším vzhledem a agilnějšími jízdními vlastnostmi, přestože poskytuje také ještě více komfortu. Avantgardní interiér vytváří originálním designem přístrojové desky jedinečný pocit prostornosti. Progresivní je multimediální systém MBUX se schopností učit se a uživatelskou plochou s intuitivním ovládáním. Mezi jeho další silné stránky patří skvělá grafika, hlasové ovládání „Hey Mercedes“, standardně dodávaný dotykový displej a funkce MBUX s rozšířenou realitou. Třída B nabízí nejvyšší úroveň aktivní bezpečnosti v segmentu díky moderním asistenčním systémům z třídy S. Interiér je navíc prostornější a motory jsou hospodárnější a čistější. Svou premiéru slaví osmistupňová dvouspojková převodovka. Zákazníci budou moci objednávat novou třídu B od 3. prosince 2018. První vozy jim budou dodány v únoru 2019.

Designéři dostali za úkol vytvořit novou třídu B, která bude vizuálně vyčnívat mezi vozy kategorie MPV. S dlouhým rozvorem (2729 mm) proto kontrastují krátké převisy karoserie. K dynamickým proporcím přispívá rovněž mírně snížená linie střechy a „o číslo větší“ kola s průměrem ráfku 16 až 19 palců. Relativně nízká, progresivní příď s plynulými přechody z kapoty motoru do střešních sloupků A a čelního okna i svalnatá ramenní oblast umocňují celkový sportovní dojem.

To samé platí pro nízké přední světlomety, jejichž vnitřní plochy mají již v základní verzi, se světlomety H7 a světly LED pro denní svícení, velmi kvalitní a precizní design s pečlivě zpracovanými detaily. Od výbavy se světlomety LED má třída B speciální světelný design s motivem „dvojité pochodně“. Mimořádně sportovně působí na přání dodávané světlomety MULTIBEAM LED, které umožňují rychlé a elektronicky řízené změny rozložení světla na vozovku v závislosti na aktuální dopravní situaci. Tato funkce, známá z vyšších tříd, byla v kompaktním segmentu poprvé nabízena s novou třídou A a nyní dodává markantní vzhled a více bezpečnosti i nové třídě B.

Hodnota součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx začíná u nové třídy B od 0,24 (oproti 0,25 u předchůdce). K aerodynamickým vlastnostem, které patří mezi nejlepší v této třídě, přispívá také nižší linie střechy, jež zmenšuje čelní plochu vozu. Odborníci na aerodynamiku kromě toho rozsáhlou optimalizací detailů minimalizovali aerodynamický hluk. Výsledkem je zvýšení bezpečnosti, ale také komfortu s možností klidnější komunikace mezi cestujícími uvnitř vozu.

Díky vylepšené geometrii sedadel a nižší spodní linii bočních oken mají cestující ještě velkorysejší pocit prostornosti, než v předchozí třídě B. Řidič sedí o 90 milimetrů výš než ve třídě A, a užívá si tak mimořádně dobrého výhledu z vozu všemi směry – a to i díky optimalizovanému průřezu střešních sloupků, které v menší míře brání ve výhledu.

Interiér třídy B je stejně avantgardní jako velmi ceněné revoluční prostorové uspořádání nové třídy A, avšak v originálním designu. Zatímco přístrojová deska sesterského modelu je rozdělena do dvou horizontálních základních těles, má třída B jedno základní těleso. Z něho vyčnívá zobrazovací plocha, nabízená ve třech různých verzích: se dvěma 7“ displeji (úhlopříčka 17,78 cm), jedním 7“ a jedním 10,25“ displejem (26 cm) nebo v širokoúhlé verzi se dvěma 10,25“ displeji. Na přání se dodává průhledový displej.

Celkem pět kruhových výdechů ventilační soustavy má velmi kvalitní design s motivem turbíny, s jemně tvarovanými lamelami pro usměrňování vzduchu, inspirovaný světem letectví. Středová konzola se systémem dotykového ovládání a zadávání má stejně jako ve třídě E vzhled „černého panelu“. Výjimečné postavení v tomto segmentu vozidel zaujímá rovněž dekorační osvětlení s 64 barvami a deseti barevnými kombinacemi.

Sedadla nabízejí komfortnější polohu sezení a větší rozsah nastavování polohy, což zvětšuje i maximální prostor pro hlavu. Více místa mají cestující i na šířku, která v úrovni loktů na předních sedadlech dosahuje s 1456 milimetry (plus 33 mm) dokonce dimenzí střední třídy.

Více z rubriky Auta

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.
  • Villa Journal
    Villa journal je jediný časopis zaměřený na rezidenční bydlení a orientuje se na špičkové realizace, moderní architekturu a nadstandardní služby z této oblasti.