Sociální sítě
Nahoru

Nemléko nabízí rostlinné alternativy

Mladá česká firma Nemléko přišla s úderem nového roku hned s několika novinkami. Během ledna rozšířila své portfolio o ovesné Nemléko z tuzemského bio ovsa a také Netradiční pomazánkové – alternativu české klasiky v rostlinném, poctivém podání. Zbrusu nová je také etiketa, jež se dočkala nejen něžného květovaného designu, ale i kompletní změny materiálu. Plastové etikety nahradily papírové se snadno odmočitelným lepidlem pro jednodušší recyklaci. Nemléko vysílá na trh také cenově dostupnější rostlinný nápoj v nové velikosti 750 ml za 89 korun, který nahradí stávající litrovou lahev. Poslední změnu pocítilo i původní klasické mandlové Nemléko, které najdou zákazníci nově pod označením Mandlové krémové s přídomkem „cuisine“, jenž by měl inspirovat k použití v kuchyni a přípravě slaných pokrmů.

Ekologické etikety

Ovesné Nemléko a Netradiční pomazánkové bílé rozšířilo početnou nemléčnou rodinu, která od letošního roku mění i design obalů. „Po dlouhém hledání správného materiálu jsme se rozhodli změnit obal tak, aby byl ekologický, uživatelsky příjemný a také dobře vypadal. Etikety se dají po krátkém namočení snadno odstranit, a lahve je tak možné recyklovat, nebo využít dál. Protože nemléčná rodina čítá momentálně sedmnáct členů, bylo je třeba pro lepší přehlednost také barevně oddělit. Používáme celkem čtyři základní suroviny, kterými jsou mandle, mák, lískový oříšek a nově oves,“ vysvětluje Amálie Koppová, zakladatelka Nemléka.

„Malé na teď, velké na doma“

Nemléko změnilo také velikosti i obsah lahví, v nichž rostlinné nápoje nabízí. „Pod heslem „malé na teď, velké na doma“ jsou všechna neochucená Nemléka a Nejogurty ve velkých 750 ml láhvích nebo sklenicích, ta s příchutí zůstávají v malých s obsahem 250 ml. Prozatím kromě makového a ovesného Nemléka, kterým ještě příchuť vymýšlíme,“ doplňuje Amálie. Právě ovesné Nemléko je prvním produktem v bio kvalitě a kromě ovsa od českých farmářů obsahuje pouze vodu a špetku soli. „Není tak krémové jako Nemléko z ořechů, zato dobře zažene žízeň a hodí se k cereáliím nebo do smoothie. Doufáme taky, že potěší nižší cenou ty, pro které je ořechové Nemléko jen těžko dostupné a věříme, že i díky tomu se stane stálicí českých uvědomělých domácností,“ doplňuje Amálie.

Česká klasika ve veganské verzi

Dalším novým produktem české rodinné firmy je Netradiční pomazánkové, mandlová pomazánka se základem z Nejogurtu s kakaovým máslem a kokosovým olejem. Chuťově připomíná krémový smetanový sýr, nebo právě pomazánkové máslo. „Protože se ale nejedná ani o jedno, přišlo nám vtipné ho pojmenovat s odkazem na nedávnou kauzu ohledně použití tohoto označení pro tradiční český produkt. Netradiční pomazánkové je veganská alternativa krémového sýru s mandlovým základem,“ komentuje Amálie nejnovější produkt.

Více z rubriky Gastro

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.
  • Villa Journal
    Villa journal je jediný časopis zaměřený na rezidenční bydlení a orientuje se na špičkové realizace, moderní architekturu a nadstandardní služby z této oblasti.