Netradiční nápad, jak pomoci seniorům překlenout dobu, kdy jsou návštěvy jejich nejbližších v domovech pro seniory kvůli koronaviru zakázány, zrealizovala ústecká společnost Centropol.
Ústeckému domovu pro seniory Orlická bezplatně zapůjčila šestici tabletu i se sim kartami pro datové služby. „Vnučka za mnou před tím koronavirem chodila někdy i třikrát týdně. A teď mi moc chyběla. Sice jsou telefony, ale takhle ji vidím jako živou a můžeme si v soukromí poklábosit. Jako bychom spolu seděli u jednoho stolu,“ nemůže si kouzlo tabletu vynachválit jednaosmdesátiletý Vratislav Roušavý.
Domov pro seniory Orlická byl založen již v roce 1987 a svým rezidentům nabízí celou škálu aktivit. Přes šipky, bingo, tréninky pamětí až po kondiční cvičení a taneční terapie. I přes bohatý program se ale stejně senioři vždy nejvíce těší na návštěvy svých nejbližších.
„Nápad pomoci seniorům takto překonat smutek z rodinného odloučení jsme nezvažovali ani minutu. Je to to nejmenší, co pro ně můžeme udělat,“ říká Aleš Pospíšil, manažer vnějších vztahů Centropolu. „Lidskost, šetrnost, jednoduchost a dostupnost jsou základní hodnoty naší společnosti. A tady vše sedlo.“
I podle Jarmily Novákové, ředitelky Domova pro seniory Orlická, se absence návštěv příbuzných po dobu vládního nařízení projevuje negativně na psychice jejich svěřenců. „Jsou zvyklí na svůj režim. A když je přijde navštívit jejich rodina či přátele, je to pro ně vždy psychická vzpruha. Něco, nač se můžou těšit a poté si o tom s ostatním vyprávět.“