Sociální sítě
Nahoru

Sedan a kombi s dojezdem více než 100 kilometrů na elektrický pohon

Krátce po uvedení nové generace Třídy C na trh lze nyní objednávat také první verze s externě nabíjitelným hybridním pohonem (Plug-in Hybrid), a to C 300 e (kombinovaná spotřeba paliva, vážený průměr: 0,8-0,6 l/100 km; kombinované emise CO2, vážený průměr: 17-13 g/km; kombinovaná spotřeba elektrické energie, vážený průměr: 23,3-20,8 kWh/100 km) a C 300 e kombi (kombinovaná spotřeba paliva, vážený průměr: 0,8-0,6 l/100 km; kombinované emise CO2, vážený průměr: 19-14 g/km; kombinovaná spotřeba elektrické energie, vážený průměr: 24,1-21,6 kWh/100 km).

Sedany jsou již uváděny na trh, kombi se objeví u prodejců v prosinci. Oba modely jsou standardně vybaveny vzduchovým odpružením zadní nápravy s udržováním stálé světlé výšky. Ceny začínají od 1 487 124 Kč (C 300 e), resp. 1 527 054 Kč2 (C 300 e kombi). Verze Plug-in Hybrid se vznětovým motorem budou následovat.

Vzhledem k dojezdu na elektrický pohon, prodlouženému na více než 100 kilometrů, a výkonu elektromotoru 95 kW (129 k) lze většinu tras v každodenním provozu překonávat výhradně elektricky bez použití spalovacího motoru. Tím je dvoulitrová varianta velmi moderního zážehového čtyřválce M 254. Díky rekuperaci dochází k zpětnému získávání kinetické energie při zpomalování nebo jízdě ze svahu. Rekuperační výkon přesahuje 100 kW.

Inteligentní provozní strategie na základě průběhu trasy počítá s režimem elektrického pohonu pro úseky, na nichž je nejsmysluplnější. Zohledňuje mimo jiné data navigačního systému, topografii trasy, omezení rychlosti jízdy a stav dopravy pro celou plánovanou cestu.

Výkon rekuperace lze ovlivňovat ve všech jízdních režimech kromě modu SPORT, a to ve třech stupních, přímo páčkami za volantem. V provozním režimu D- může řidič řídit vůz jedním pedálem. Po uvolnění pedálu plynu zajišťuje elektromotor tak intenzivní zpomalení vozidla, že nejsou nohou ovládané hydraulické provozní brzdy často vůbec zapotřebí. Provozní strategie komunikuje se senzory asistenčních systémů, a efektivně tak podporuje řidiče v mnoha jízdních situacích.

V porovnání s předchozí generací má umístění sady akumulátorů v nových modelech Třídy C významné výhody v každodenním provozu. Díky novému uspořádání už není v podlaze zavazadlového prostoru žádný schod a novinkou je i možnost přepravy dlouhých předmětů. Tento pokrok je mimořádně patrný u karosářské verze kombi. Délka zavazadlového prostoru se zvětšila o 63 mm na 1043 mm.

Vysoké přepravky s nápoji lze bez problémů uložit pod schránku samonavíjecího krytu a dělicí sítě zavazadlového prostoru. Oproti předchůdci vzrostl objem zavazadlového prostoru o 45 litrů na 360 litrů, se sklopenými opěradly zadních sedadel pojme kombi dokonce 1375 litrů (plus 40 litrů).

Více z rubriky Auta

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.