Citroën slaví 90. výročí modelu Traction Avant, který byl představen 18. dubna 1934 v Paříži. Jeho cílem bylo upoutat pozornost, oživit značku Citroën a zdůraznit novátorského ducha výrobce, který v roce 1919 jako první dovezl do Evropy sériově vyráběné automobily a který vynalezl mimo jiné v roce 1921 autochladničku, v roce 1924 celoocelovou karoserii a v roce 1932 plovoucí motor. Vůz uvedený na trh pod obchodním názvem „7“ s odkazem na jeho výkon pro účely zdanění (7 CV) získal rychle přezdívku Traction Avant čili Přední pohon, což byla novinka, kterou představil jako první.
Model Traction Avant byl jedinečný tím, že v jediném modelu spojoval všechna nejmodernější technická řešení té doby, jako byl pohon předních kol, samonosná karoserie, hydraulické brzdy a nezávislé zavěšení všech čtyř kol. Ve své době byl považován za nejbezpečnější a nejkomfortnější vůz s nejlepšími jízdními vlastnostmi.
Během své kariéry pojmul mnoho technologických novinek, a byl proto přezdíván vozem se stovkou patentů. Díky svému výraznému aerodynamickému designu, který se inspiroval Streamline designem, se rychle stal ikonickým modelem značky Citroën, který obstál ve zkoušce času a dodnes evokuje postavy odbojářů a gangsterů, zvěčněné v mnoha filmech. Celkem se modelu Traction Avant prodalo 760 000 exemplářů a jeho výroba skončila v roce 1957.
Dodnes zůstává symbolem značky, který ztělesňuje její příslib designu a komfortu určeného pro mobilitu co největšího počtu lidí. Tyto hodnoty se dnes odrážejí v mnoha vozech značky, od nového modelu ë-C3, který je ukázkou inovací zpřístupňujících elektrickou mobilitu, po velký silniční vůz C5 X, jehož všechny prvky přispívají k tomu, aby se každá cesta stala okamžikem naprostého klidu.
Když bylo na začátku roku 1933 rozhodnuto nahradit modely Citroën 8, 10 a 15, které byly představeny v říjnu 1932, novým vozem, chtěl André Citroën udělat něco velkého a překvapit konkurenci uvedením zcela revolučního automobilu. Jeho cílem bylo získat alespoň dvouletý náskok před konkurencí a také se ochránit před dopady světové hospodářské krize z počátku třicátých let, jejíž důsledky se začaly v Evropě velmi silně projevovat. Nový vůz měl být proto mimořádně nevšední a měl využít maximum technických inovací.
Patřila mezi ně celoocelová samonosná karoserie, která eliminovala potřebu rámu podvozku a výrazně snížila těžiště, pohon předních kol, plovoucí motor s horními ventily a vyjímatelnými vložkami válců, hydraulicky ovládané brzdy, odpružení s torzní tyčí se čtyřmi nezávisle zavěšenými koly a automatická převodovka. Od té se však při zahájení výroby v roce 1934 upustilo, protože nebyl dostatek času na její vývoj.
Kromě těchto technických novinek byl model Traction, který nepotřeboval rám podvozku, vybaven aerodynamickou karoserií s nízkým profilem, a to jak z hlediska linií, tak i ploché podlahy. A konečně, jeho motor a převodovka tvořící kompaktní jednotku umožnily kromě velmi nízkého těžiště také přesunout maximální část hmotnosti na příď. První novináři a řidiči byli z nového Citroënu nadšeni. Ještě nikdy předtím nebyl vůz tak bezpečný a tak snadno ovladatelný ve všech situacích. Jízdní vlastnosti nastavily nová měřítka. Motor byl citlivý, brzdy výkonné a bezpečnost dokonalá. Všechny tyto vlastnosti, neustále zdokonalované, například zavedením hřebenového řízení od června 1936, zajistily vozu Traction technický náskok před všemi ostatními vozy. Výsledkem byla skvělá a mimořádně dlouhá kariéra, která skončila až v červenci 1957.